Dabro-bosanski Istočnik
Стр. 222
Д. -Б.-ИСТОЧНИК
Бр. 13 п 14
Понављајући своју молбу шаљемо Вам још своје искрено и Српско поздравље. Српска православна општина. У Мостару, 5. Маја 1889. Потпредсједник : Димитрије Р. Билић, Псровођа: Никола Љ. Мештеровић, Предсједннк:
Мнјат Радовић, Чланови општине: Војпслав В. Шола, Петар Р. Шантић, Псгар Гвозденовић, Симо Н. Ковачевмћ, Јово Семиз, Јово Перић, Ннкола Ћоровић, Марко Косјерина, Ристо Ш. Зец, Јово Грковпћ.
С т а Трпод П0СТ1Ш. КгБига значајна по томе, што је писана на великим листовима, крупним и разговетним Словима, црним а гдје треба п црвеним мастилом; увезаиа је дрвеним дебелим корицама, које су у кожи обложене. На доњој корицп имају два записа, који су нстина једнаке садржнне, али се разликују у томе, што су рукописи од двпје различне руке, мастилом, словима и правописом различним нацртани. Ево их вјерно извађени: Први запис, црним мастилом : „Оиа книгл л1онсти()а шишатокћца ка лјто ЗРЧЗ. (7197,) л от ((ождлсткл \кл (^ристокл) ЛХН0. (1689.) писл кл клрел1енл\ г к лмтл п прискркнл тогдл гцшлшше н*кл1кци Еслиг^лд^к и инкнл ЛШОГЛ тбрскл Л1ЕСТЛ !5кн \'Е (\*ристе) Л10Н тлкоКЛГО Г0Н6Н1Л Н СКЦКИ КНКЛКМ|Ш ОТ ПрОКЛЕТН и кезкожни лглрлнк \-рнстклнскол18 род8. Нема нпкаква подписа, Други запис, изблеђелим мастилом: „Оил КНИГЛ Л10НЛСТКЦП1 шишлтокцл кк лето ЗРЧЗ. л от рождлсткл \кл <1X110. Нодиисл\ к 'к КЈгклинл лмтл и прискркнл тогдл прилшшс н 'кл1ци Велигрлд и инл лшогл тбрскл листл 8кп (Христе) \ е (Хрнсте) л1ои тлкоклго гонешл и скрки КИКЛКЧЦН то ПрОКЛеТИЛГЛр 'кнК \*рСТП1НСК0Л1$ род8 (иодписан) гр 'кипш стефлн рлклнички. Ови заппси ни мало нису налик ппсменима у књпзп, и по томе могло би се поуздано тврдити, да је књига много ранпје преписана, него су записи у њу ставл>ени. Доиста човјек се мора чудпти овакој красоти писања, и оном дуготрајном труду, што су наши старп мана-
II II е. стирски свештенпци на преписивању црквених књига полагали. ПГтета, што овај триод нити има почетка, ни свршетка; а да сам га смјео тим именом назвати, свједочи ми његов садржај, јер иосле подераног п извафеног сл.еди овај наставак: И г к пек (петлк) ск1рнк1 сл8трл нл л. ст\лил\ (на првој стихологији), скд(ллен), п г к а'\-(тои\-), ичктел! слово келикдго касилја и т. д. Е г к гитак кечер палит ткорил! ксе / и преподокнккн (у књизи све је ово скраћено) п когоИ0СИИЛ1 0Ц6Л1 НЛШИЛ1 ИЖЕ К Г К ПОСТ 'к ПрОСЈЛКПШЛ!, НЛ г (0СИ0д )п КТ\ЗКЛ\- ст(н\-и)рм И0Д0КНК1 -, г 1р'к |10Д0КНК1Л1 ШЦСЛ1 II т. д. Не(дмга) ск1рплл к г к с8к (о )т8 ке(чер) пл кденм кл(л)женк л1оуж на г(осиод)п к г кзка\- н т. д. К г к понеделник г к л. неде(ли) постл ил 8трнкш клеиет и т. д. II тако иде да.ве све по реду до петка гаесте неде.ве; овдје се несиомпње понеделшик, кторник влш, него сви дани зову се шесте неде.ве; и завршује се са паримејом, која се очита на шестом часу: от иророчксткл ислинл чтеије. к г кзкеселисе к г ккоуп'к јер(8сл)лл« и тркжесткоуите. А да ко заиита, држећи се садашњега триода, гдје су други дани, и велика седмпца ? одговарам: то је све наштамиано у другој засебној књизи, која се налази у Сарајевској цркви, и започпње: к"к П /Аток г к шестк1А нед'кли с(ка)тлго великлго постл нл вечернн: Д!>шенолези$10 сокершикше и т. д. И садржп правило кроз све дане страсне седмице до свршетка литургије на велпку суботу.