Danas

: e _g•*+ SOL ORO zanimljivosti

ercedes-Benz Guard je od-

M Oovor na povećano nasilje,

iminal vezan za narko-

maniju i učestale pretnje savremenom okruženju.

DajmlerKrajsler Je na povećanu potražnju za bezbednosnim i blindiranim vozilima širom sveta OdgOVOTIO ŠiTOkim spektrom limuzina za bezbednosne potrebe najšiTih potrošačkih grupa. Pouzdanost, kvalitet i diskrecija su najvažnija pravila u oblasti specijalne zaštite: DajmlerKrajsler na ovaj način pruža pomoć ugroženim grupama, stavljajući im na raspolaganje najsveobuhvatnije ı najduže iskustvo u konstruisanju VOzila sa specijalnom zaštitom, razvijajući pojedinačne koncepte zaštite ı istražuJući nove tehnologije materijala, ·usko sarađujući sa državnim agencijama za obezbeđenje. Vozila specijalne zaštite S-, E- ı Gklase modela dostupna su pod imenom „MercedesBenz Guard“.

Da bi se zadovoljile sve potrebe zaštite, trenutno se u ponudi nalaze MercedesBenz Guard vozila u raznim bezbednosnim kategorijama:

-Vozila u klasi B4 – odbrana od revolvera Magnuma kalibra 44. Mercedesova vozila u ovoj bezbednosnoj kategoriji dizajnirana su po internacionalnim bezbednosnim standardima i zvanično Dri-Znata ı testirana od strane nadleŽnih službi.

Vozila u klasama zaštite sa najvećim stepenom bezbednosti B6 i B7, pružaju efektivnu zaštitu od te-

" rorističkih napada 1 atentata. Njihov oklop odbija čak i vojne rafalne metke sa gotovo duplo većom Drzinom od revolverskih metaka. Ova vozila, koja garantuju bezbednost i od ručnih granata ı drugih eksplozivnih naprava, posebno se nadgledaju ı od strane međunarodnih nezavisnih mstitucija.

· _KodE-klase, Mercedes-Benz trenutno nudi srednju klasu automobila sa faktorom zaštite B4 ı B6, dok se S-klasa proizvodi u verzijama – B4 i B6/7.

Mercedes-Benz vozila koriste se svuda u svetu, a poznata Su Do Visokom nivou bezbednosti koju nude. Kompamija neguje blisku i dugoročnu saradnju sa lokalnim i međunarodnim bezbednosnim

službama, što znači da stručnjaci Mercedesa uvek imaju najnovije informacije i iz domena zaštite, pri menjujući na taj način uvek najviši stepen tehnologije ı balistike u oblasti bezbednosti.

Poverenje, pouzdanost, kvaliteti diskrecija imaju najveću vrednost u osetljivom polju specijalne Zašti-

te. Državnici, diplomate ı važne ličnosti iz poslovnog sveta svesni su važnosti činjenice da automobili u kojima se voze ne naglašavaju nji-

hov specijalni status. Njima se u

„velikom broju pridružuju klijenti iz

kruga manje ugroženih, ali zainteresovanih za vozila specijalne zaštite, prevashodno zbog rasta kriminala, krađe automobila i pljački. Potražnja je naročito velika u zemljama Srednjeg istoka i bivšeg Sovjetskog Saveza, a takođe je u porastu i u Južnoj i Centralnoj Americi 1 SAD).

U svakom slučaju, ovi modeli Mercedes-Benza, testirani i na

agresivnije napade, gotovo se ne ,

razlikuju od standardnih modela. Vozila specijamne zaštite nisu više lako primetna i samo stručnjak može da primeti nekoliko malih znakova koji pokazuju da Je vozilo Mercedesa blindirano.

Putnička kabina vozila specijalne zaštite marke Mercedes pruža visok nivo bezbednosti korišćenjem posebnih materijala, kao što su kombinacije od stakla/ plastike i veoma jakog, specijalnog čelika (bezbednosni nivo B4) ili konstrukcije specijalnog čelika i plastike (bezbednosni nivo B6 ı B7).

Stručnjaci fabrike u Sindelfingenu PODyIO testiraju nove materijale, nove vrste čelika i otpornost svih komponenti na vozilu, kako bi

svakom stepenu zaštite odgovarao

i optimalni dizajn.

Princip integrisane specijalne Zaštite je zajednički za sva Mercedes-Benz Guard vozila. Drugim rečima, vrata, zadnji deo vozila, bočni zidovi, krov i vatrostalna zaštita, nisu instalirane na već gotovo VOZIlo, već integrisane u karoseriju vo-

Žaštita u svakoj situac

zila na posebnoj proizvodnoj traci potpuno nezavisnoj od standardnog procesa proizvodnje. Ovo znači da svi delovi imaju zaštitnu funkciju, što ne bi bilo izvodljivo na kasnijem stepenu proizvodnog procesa. Rezultat ovakvog načina proizvodnje je zagarantovan kvalitet MercedesBenza u svakom pojedinom segmentu zaštite.

Integrisana zaštita takođe znači ı izuzetno pažljivu obradu svih detalja. Potencijalno slabe tačke kao što su brave na vratima, pneumatici i DrOVOdnic; kablova su takođe potpuno zaštićeni. Kod Guard modela, Mercedes-Benz u virtuek nim testovima ide do krajnjih tehničkih granica, kako bi konstruisao vozilo koje Je nemoguće uništiti projektllima.

Između Guard modela ı bezbednosnoj klasi B4 i najvišoj B0/7 klasi nema osnovne razlike po pitanju integralne zaštite. Osnovna razlika je u lakšem oklopu kod B4 vozila. Integralni dizajn podrazumeva i ojačanja određenih elemenata karoserije vozila zbog dodatne teži-

ne bezbednosnih elemenata. Ova pojačanja uključuju, na primer, ojačan prag vrata ili ram prozora – pragovi vrata moraju da podržavaJu ojačanu konstrukciju vrata, čija

četvrtak, 29. jun 2000. o 13

Mercedes-Benz Gu

je težina povećana na preko 100 kg Zbog specijalnih bezbednosnih elemenata. Uprkos veličini, pragovi su napravljeni da traju koliko i automobil, kao i da obezbede lako otvaranje vrata u svakom trenutku.

Cela struktura karoserije je prilagođena većoj težini vozila. Kao rezultat,. automobili za specijalne svrhe nude isti kvalitet top-klase kao i standardni modeli MercedesBenza, a posebna pažnja je posvećena menjaču.

Povećane komponente menjača i kočnica pružaju vozaču Mercedes-Benz Guard modela isti onaj stepen dinamike i kontrole koji je tipičan za „normalan“ Mercedes. Konstrukcija menjača obezbeđuje udobnost u vožnji ı pored dodatne {eZIne.

Dodatne zaštitne stavke uključuju ı rezervoar I pneumatici koje omogućavaju izlazak iz opasne Zone čak i ukoliko su pneumatici pogođeni mecima, a kao dodatna oprema Passenger Alarm System (putnički alarmni sistem), koji može biti aktiviran iz bilo kog dela automobila, a konstruisan Je tako da

zaključava vrata stvarajući zaštićenu oblast i sa mogućnošću komunikacije sa okolinom vizuelnim i zvučnimi signalima.

Mercedes-Benz Guard vozila identična su standardnim modelima 1 u drugim važnim detaljima. Vazdušni Jastuci, zatezači sigurnosnih pojaseva, bočni vazdušni Jastuci i druga zašiittna oprema su uključeni u spisak serijske opreme. Ona se dobro pokazuju ı na crash-testovima, upravo kao i standardna vozila.

Vozila specijalne zaštite odgovaraju tipičnim Mercedesovim visokim standardima po Ditanju rukovanja, funkcionalnosti i bezbednosti pri udesima. S-Guard modeli, na primer, imaju ugrađene prozore sa funkcijom spuštanja, dok kod EGuard verzije prednji proZori mogu da se spuste do 200 mm.

Servis Mercedes-Benz Guarda podrazumeva 1 posebnu brigu O kupcu, što obuhvata ne samo savete vezane za kupovinu ı detaljna objašnjenja o vozilu, već i ponudu posebnih obuka kojima se stiče temeljno znanje o vozilu.

ati IVO Stopa, au želji da vlasnicima vozila omogući Viun:ld kva-

Beograd se opredelila da ponudu uvrsii. najširu pal sokokvalitetnih boja i skog materijala poznatog SVeLskog proizvođača BASF – R-M.

nim potrebama nabave pajkvali-

. kiraju u ZPB.

” Kkristalim. na O postala Drvi

_ metalik boje, visokokonija centrovane baze,

_ Tlanske lakove, dvokom-

Liet pekta zaštite, trajnosli 1 estetskog: izgleda Zastava Promet _ cionalne prajmere, poli- i- uretanske boje za kamioTakirer- _ pe kvarc.

odlikuju se: veoma do|__Ovim poslovnim potezom _ ZPB omogućuje vlasnicima svih. lipova vozila da prema sopstve-

tetnije boje i i materijale ili da samenim postupkom svoje vOZilo ponudđenim i izborom bojala-

_ kako kod lakiranja celog automobila tako i kod

___Svoje početke firma R- M Dole Ži 1919. godine i prva je predsta-

vila boju sa aluminijumskim na primer za automobile

pr 1 n lik boja. u Americi. Osnivanjem Svog predslavnišiva Za Evropu

1985. godine. deo ovog Sistema integrisanog u

- Coatings division BASF group. Auto boje i lakovi BASF – e _- · _ obuhvataju: dvokompo · nenine akrilne i metalik. -- boje velike gustine, dvo

komponenine „vodene.

dvokomponenine poliure-

ponenine lakove velike tine i. veike čČvrstine | ao i dvokomponenine | Poovezujuće multifupk-"

Nabrojani UrOiZevOdi

brom pokrivnom moći, lakim nanošenjem, izUzetnim sjajem ı trajnoŠšću, efikasnošću u radu,

parcijalnih popravki. Na- | ročito Je značajna smanjena potrošnja svih ma- |_ lerijala do 50 odsto, pa je,

veličine goli ili slično po--

___ nebu samo jedan Jiar boje (jedan set). Vreme sušenja posle la-

96: - godine u Francuskoj kom

) _ ko 3000, a kod programa kamiObie sastavni.

_jansi. Za ovaj program proizvodi

kiranja jei pod različitim uslovima rada značajno skraćeno, Ponuđeni izbor nijansi je pre-

onskih boja iz osnovnih 19 tonova moguće. je napraviti 5000 ni-

Sci | boja Za šasije.