Delo

Sezessioniste 127 z e r у Дрездену. Тп уметницп сматрају се за представнпке натуралистпчког правца у Немачкој. За тим уметнпцпма повелн су се многп млађп немачкп слпкарп u данас је број њпховпх прпсталица тако нарастао да су се одцепплп од онпх колега, којп су u надаље остали прпсталпце старе слпкарске школе, те поред многих директних сметља од стране саме властп, одржалп су онп у Мпнхену већ две пзложбе модернпх слпка На те нзложбе позивали су онп увек п присталпце и уметннке другнх народа, којп су се увек јако одазвалп. Мп овде у Бечу нисмо тако срећни, да видпмо слпке свију светских модерних слпкара Овде су врло добро заступљенп сликари пз Немачке. На овој изложбп ћемо напћи на већ савршене мајсторе, којп стварају изврсна дела, али ћемо опазити н радове обичних почетнпка, којп нпсу задовољни са оном технпком, ко ју су постиглп њнховн старпји друтови, него којп теже некнм неиознатпм циљевима. Али поред свега тога на многпм радовнма опажа се здрав u свеж поглед на природу. На овој изложби модерних слпкара најбоље је заступљено ландшаФТ-сликарство. У томе жанру има u таких радова који ће задпвити човека својом појезпјом u лепогом боја. Неки од уметнпка износе нам у својим слпкама Јаке u светле боје, други оиет љубе слабпје u тавне боје, положене шпроким цртама. Кад бпх хтео пзнетп све добре п лепе радове ове пзложбе, морао бпх врло много нмена споменутп. Али ја ћу се потрудитп да иредставим само оне радове, којих ће се чпталац највише сећатн п који дарпвају характер овој пзложбн. * * * На прво место долазп генијалнп слпкар Fritz v. Uhđe, којн је на овој пзлож п пзложпо трп слике и то „Auf đer Flucht', „Beim Abendlauten“ u „G-rablegung Christi*. Уде, којп ce родпо 22 маја 1844 годпне, одао се па сликарство истом 1879 годпне. Од свију ових млађих уметника, он се нрви ослободно уметничко-технпчкпх и естетпчкпх иредања н ударио је новим правцем. Удејестворпо модерно религиозно слпкарство. У његовој слпцп „В е r g р r е d i g t“, видпмо сасвим обичне немачке сељаке, вндимо u Нсуса Хрпста, као сасвпм обична човека. II ако је Христос човек из народа, човек из средине онпх људи, ko]u са највећом иобожношћу слушају његове речн, опет зато пз Хрпстовог лпца просјајује неко божанство, просјајује нека божанска љубав. Молчда ће штованпм чптаоцима бптп сасвим чудновато, када чују, да Уде у својој сдпцп „К о m m Н е r r Ј е s u, s e i u n s e г Gastu, уводп Хрпста у сасвим снротпњску собнцу. данашњпх спромашнпх Немаца ; плп у слицп „L asset die Kle inen zu ruir zu. kommen“, пзводп пред Хрпста сасвпм спромашну дечицу данаш1внх сиромашних немачких •сељака плп у слпци „А b е n d m а hl“, ставља Хрпста међ обичне људе