Delo

296 Д К л о Док окупација нађе евог Брет Харта чптаћете вшпе о г. нареднику и госпођи наредниковици. Мени овде не остаје друго но да завршим о тим двама пионирима јевропске цивилизације у Босни и Херцеговини. Разуме се да није свака келнерка тако срећна да постане госпођа наредниковица. Јер ова има у окупираним земл.ама оно, што се зове ..друштвени иоложаји. Тај положај је штити од буди каквог оговарања, нарочито зато, што нико не зна. до каквог утицаја још може доћи. Најгоре је с оном која остане вечито келнерка. Она мора поднети свако омаловажавање и презирање домаћег становништва, које је сматра за клицу моралне покварености и у свакој без разлике гледа просту простптутку. Да се и ироституција. ово друштвено зло. одомаћава с окуиацијом. мислим да је излишно и говорити. Чудније би било да није с окупацнјом дошла. На њу се најгоре жале Муламедовцн. којп уверавају. да босанска влада систематски иде на то да тим слатким отровом трује н уништава њихов жнваљ. Скоро су ван себе, кад причају о неком старом аги, седе браде и по спољашности доста угледне појаве, како дан ноћ проводи у тим поквареним заводима, како се о породици не брине, како се опнја до несвеети и како пропада. Алн како сви и свуда говоре о том седом Мухамеданцу, у двоумици сам. да ли да верујем да свуда има сличних егземплараг или је тај цивилизацијом опнјени М\хамедовац легендаран. Да проституција сме ирећи границе доброг полицијског реда, то ми ннје нико потврдио. У Сарајеву сам чуо о необично одвратној врсти иростптуције, која се уселила баш међу Мухамедовце. Има тамо иојединаца пророкових поклоника. који су за новац отворили своје хареме људима са улице. у које их сами доводе. Други опет не могућп да добију дозволу од полиције за вршење проститутске радње. користе се слободом своје вере. те узимају иривидно више жена и робиња с којима тргују. Морална поквареност шири се на Балкану из Беча н Пеште, а нарочито из Пеште. Отуда долази разузданост. о којој за време турске владавине нн појма нису имали. Прошле