Delo
28 Д Е Л 0 у додиру са суседним аемљама, напуштенп су и постали неупотребљиви за саобраћај. Дрина^није била никаква олакшнца саобраћају нити се што урадило да се мостовима вежу места, која су вековима била у везама трговпнским. Стари пут, који је Босну н Херцеговину иреко Дубровника везивао са Јадранским Морем, остао је, за све време окупације, једино било саобраћајно, али по све спореднијег значаја него што је било у времену пре окупације. Вредност је овога пута умањена железничком везом, која је Босну и Херцеговину везала са Аустро-Угарском и извоз Босне ван Аустро-Угарске упућивала на ново пристанпште у Фијуму. Стари путови из Босне за Спљет и остала места Далмације са свим су напуштени. II До окупације било је јаких веза трговинских између Босне и Херцеговине и Србије и све ове три провинције, као једне области према Аустрији. Колико се то може бројевима утврдити, изнећу овде таблице из података који нам на расположењу стоје. Вердност увоза и извоза из Аустро-Угарске у Србију и Босну и Херцеговину у милионима дпнара год. увоз извоз 1865 36.4 22,1866 31,6 23,2 1867 29,25,- 1868 33,6 31,2 1869 33,31,- 1870 32,4 33,2 1871 35,2 26,6 1872 47.8 28,6 1873 30,4 22,2 1874 37,4 26,2 1875 29,8 24,1876 29,8 24,1877 26,6 32,4 1878 14,6 35,4 1879 26,4 38,Ако од бројева ових одбијемо и?њоз и увоз Србпје, изложен на страпи (16) остаће нам трговнпа Босне према Аустро-