Delo

УМЕТНИЧКИ ПРЕГЛЕД ДРУГИ КАМЕРМУЗИЧКИ КОНЦЕРТ. А. Рубинштајн : ор. 49 Соната за виолу и клавир ; В. Новакг ор. 6. Успомене; Бетовен: ор. 57 Sonata appassionata; Рахмањинов ор. 16: Moments musicaux № 4; Макс Регер ор. 82: Из мога дневника № 9; Шуберт-Лист: Erlkonig; Ј. Брамс ор. 26. Квартет A-dur. Г. Јован Зорко није нова личност наших концерата и задобио је несумњиву репутацију доброга солисте. Он је овога пута изводио Рубинштајнову сонату за виолу. Брижљива студија г.. Зорка није могла прикрити недостатке инструмента на коме је свирао и повећати вредност Рубинштајнове композиције. И ова соната, као и већина Рубинштајнових композиција, оставила је на крају крајева неодређен и пролазан утисак. Госпођица Дворжак приказала нам је три композиције савременог чешког композитора Већеслава Новака и није нам тиме учинила баш велико задовољство. Све три композиције г. Новака имају исту одлику: оне су све без одлике. Оне у себи ни по ритму, ни по хармонији, ни по облику не носе ничега особеног. Оне су продукт савременог добро школованог и солидног професора. Осим тога, изгледа да госпођица Дворжакова није нашла прави „тон“ композиција њеног земљака; нарочито у трећем комаду — Amoroso. За тим је дошла Бетовенова Sonata appassionata и то је била срећа, јер смо под њеним дуготрајним и благотворним утиском могли стојички сачекати крај извештаченог Рахмањиновог четвртог комада из „Moments musicaux“. — Макс Регер је био занимљив на свој начин. После Шуберт-Листовог Erlkonig-a могло би се пијанистима, не знам по који пут, поновити : „Оставите Шубертове песме певачима!"