Delo
ПОЛИТИЧКИ ПРЕГЛЕД ПИТАЊЕ О ПРАВНОМ УРЕЂЕЊУ НОВИХ КРАЈЕВА. Питање о уређењу нових крајева може се посматрати и са правног и са политичког гледишта. Са правног гледишта топитање има да се реши у складу са постојећим позитивним пра вом, т. ј. у складу са одредбама Устава и осталих земаљских закона. Са политичког гледишта потребно је наћи такво решење, којим ће се обезбедити миран развитак тих крајева под српском државном управом. Које je решење политички најбоље, то се не може с поузданошћу тврдити. Ту може бити разних мишљења и разних схватања. На против, код питања, које је решење са правног, са уставно-законског гледишта правилно, ту нема релативних одговора. Само једно мишљење може бити тачно и правилно. Правни поредак је један, па и одговор на неко правно питање, може само један бити. Ми ћемо покушати да правну страну овог питања, која, по нашем мишљењу, није ни мало тешка, у кратким потезима расветлимо. На првом месту треба расправити питање, да ли се по анексији нових крајева, самим фактом анексије, сви уставни и законски прописи, који постоје у Србији, у старим границама, морају применити и на нове крајеве, или не. То значи, другим речима, да ли је Устав српски прописао, да се у сваком случају присаједињења нових крајева постојећој територији Србијиној, и у те крајеве мора увести апсолутно исти режим управе, који постоји у старим границама, — или пак такве одредбе нема у Уставу. Ако би такво наређење постојало у Уставу, онда би сваки нарочити режим управе у новим крајевима, различан од правног стања у Србији, био очигледно неуставан. Ако би пак политичке потребе неодложно захтевале увођење нарочитогуправ-