Dositej Obradović u Hopovu

је Доситеј у Хопову, колико се

856 _ Доситеј Обрадовић у Хопову

заноса и почео читати друге књиге, особито историске, изгубила су житија своју драж. Још доцније, кад је у Немачкој, под утицајем ФилосоФије просвећености, задобио сасвим други поглед на цркву и монаштво, сматрао је житија за „згадне и срамотне Фабуле.“ 4“, Од историских дела читао “ 59 (у СА Ху

може поуздано знати, Барони- и о,

јеву Историју п Отратеманов сар ; Верске Театрон, прво дело је ри- 5У а препирке мокатоличког правца и а А после Ре7“ друго протеставт- у У · по И ског. у Баронијева 2%- Е а повољно и на

нин церковнал и к 4 развитак исто-

гражданскам, 3") д- У “ “| риске науке. Присталице РеФормаци-

дносно оригинал ~ У ове пољеко-ру- У Јен оу са жили у Ој би с Папетвом оружје

ске прераде, а постао је као >

одговор т. си Ф руковођењем нашега ИсО транина Матије Влачића

зв. Маг де- ~ зића буршикиљм У а (Мафћецв ЕЈаств Шупси)

5 ха више научника израдише ис=

ВР ЦЉ :5 торију пркве по вековима. Де-

ма. о “ У ло је изашло од 1559—1914 ан 65 под насловом Назбота табесташ ес-

Је .“ сјезае СТмаћ 1деа зеспп ши сеп-

су: Кшлав сопрјесјеп еје. и доведено ~ је до ХТУ века. У њему су права ___-Папетва оштром, често и претераном критиком сузбијана. С римокатоличке

86) Види Белешке о Доситејевој лектири у Хопову брХИ на крају ове главе.

и у прошлости. Под.

зареннни верен