Ekonomist
227:
индустријско место. Овако је оно зими одсечено од своје“ најближе околине па се из Панчева у Београд путује прекоВеликог Бечкерека, Сенте, Суботице, Новог Сада и Земуна. неких 24 сата, док би се преко моста путничким возом путовало 20 минута.
Споменућемо још, да и наша ваздушна саобраћајна веза. са иностранством према своме садањем уређењу осећа недостатак овога моста. Ваздушна Саобраћајна линија БеоградБудимпешта и Београд-Букурешт полази из Панчева, јеру Београду нема подесног терена за аеродром. Немајући железничке везе из Панчева за Београд путници, који аеропланом за 1.45 сата стижу из Пеште а за 3 сата из Букурешта у Панчево, требају 3-4 сата па некад и више док са панчевачког аеродрома стигну у Београд.
И ово неколико напомена довољно је да се увиди од. колике је стратегијске, економске, саобраћајне, политичке и културне важности мост Београд-Панчево. Ми смо тај. мост требали да примимо на рачун репарација од Немачке, међутим: је Немачка у последњем моменту, тако рећи пре испоруке,. обуставила сва давања на рачун репарација и тако мост Беград-Панчево лежи већ шест година у место на Дунаву, на: на — дневном реду.
| Д-р Милан Лазаревић
НЕЗАПОСЛЕНОСТ У НАС,
ЊЕНИ РАЗМЕРИ И ЊЕНИ УЗРОЦИ.
У једном од претходних бројева „Економиста“ изнели смо тешкоће, које постоје око утврђивања броја незапослених радника у нашој земљи. Наше берзе рада нису обухватиле целокупно посредовање рада у земљи те се с тога никако“ не можемо наслањати на њихове статистичке податке. Али поред квалификованих и у опште сталних индустријских радника имамо још велики број „потенцијелних“ радника, који би са села, где животаре са својим парцелама, радо.