Ekonomist
= : 25
И овде је, дакле, потребно да се вратимо на предратну праксу, уз прецизно објашњење, што се има разумети под једнакост пореског оптерећења. 5
Али, додајемо одмах, регулисање овога питања претпоставља, да је и она друга уговорна страна сагласна са гледиштем које смо ми заузели, и да пристаје, да се путем једне прецизне уговорне одредбе то питање регулише на начин како га је предратна пракса регулисала. Ова предпоставка пак није тако сигурна; и ми треба да рачунамо и с том евентуалношћу, да ће неке државе задржати ову нову послератну примену; и пошто ми немамо ни права ни могућноста да их натерамо да напусте своје и да прихвате наше гледиште, то се морамо постарати, да то питање регулишемо тако, да наша једнакост не дође због тога у тежак положај.
Регулисање овога питања припада, као што се и на први. поглед види, Министарству Финансија, и ми се надамо, да ће оно умети да брани наше интересе. С друге пак странеморамо упозорити преговараче наших трговинских уговора, да о томе воде рачуна при преговорима, и да са државама, које остану на гледишту после-ратне праксе, унесу одговарајућу формулу у клаузулу највећег повлашћења. :
M. T.
ПРИВРЕДНА ХРОНИКА.
Неколико случајева из праксе Државног (Савета.
l-o — По чл. 2. и 10. Закона о порези на пословни промеш, дужсни су порески обвезници, на које се одредбе тога Закона односе, водити књигу обављеног промета у сваком случају. i
М. К. трговац из Скопља, поднео је тужбу Држ. Савету противу решења Министра Финансија, којим је оснажио решење Финансијске Управе у Скопљу, а којим је одлучено, да се тужиоцу разреже порез на пословни промет према слободној оцени пореског одбора, пошто тужилац уз пријаву није поднео извод из књиге обављеног промета, нити је те књиге у опште водио. |