Ekonomist
787
за велике проблеме и за реформе које захтевају истрајне напоре. — Најзад најозбиљнија је последица недисциплина и деморализација особља. Ревности је нестало; равнодушност и декуражирање владају одозго до доле у јерархији администрације. — И при тим одговорима колике се мора лажи да проспу по хартији. Наишавши на тешкоће које му не допуштају да задовољи захтеве посланика или бирача, он ће или морати да уради једну незакониту радњу, или ће, немајући куражи да призна отворено своју немоћ, морати да измишља разлоге. Такав леп рад чека миљистра, који је сиромах интригирао годинама у кулоарима парламента док је дошао до овога положаја!
Ни на конференцијама министара се не ради боље и више. Оне се држе више пута на недељу под председ„иштвом Председника Републике или Председника Министарског Савета, али јавне фукц је не иду никако на боље и даље остаје мањак у Јединству акције, у координацији напора иу контроли. Поред тога што Председник Републике и нарочито Предсеник Министарског Савета нема у ствари никакав специалан задатак да ствара јединство, координицију и врши контролу — у
ему реформатори налазе један разлог — министарски савет
није заузет током и напредовањем јавних функција (Фејол). Велики послови ће их (министре) интересовати сутра; али, овог јутра, има толико ситних ствари да се уреди. Тај и тај посланик, незадовољан именованом једног чиновника, 'реба ла поднесе интерпелацију после подне; он треба да предвиди инциденте који ће се појавити у току дебата и дневних редова кој ће бити предложени,“ каже Рејмон Поенкаре, и у том смислу наставља. У осталом, министарски савет је многобројан и састављен од супротних воља које се паралишу, да би могао да доноси одлуке. Он није ни организиран, да би био способан за то. Он нема, на пр., нити секретара, нити протокола, нити архиве. И најзад како се може водити једно корисно већање, кад оно није руковође о у једном одређеном смислу од човека који предходно познаје дискутовано питање, који има унапред главне елементе, 0 којима је мишљење скоро створено, и одлука скоро донета,
Што важи за министре, важи и за подсекретаре, јер су 8 они политичке личности. У службеном листу са саставом