Ekonomist

871

тненадлежна да врши економску функпију. Али шта то управо "значи кад се узме у обзир да се данас може сматрати као пра"вично и да може према томе да постане позитивно право ида управо постане дужност државе да интервенише у социалним 'M економским односима, и кад то онаи мора данас да учини са Гледишта старогерманске солидарности коју Холцендорф примењује» У најмању руку он је неодређен, ако не и ·противречан.'),

По Дигпу-у пет елемената чине ову форму децентрализације. 1“. Децентралише се једна јавна служба више техничке природе, пошто политички (децентрални) органи немају "специалних знања и некомпетентни су да управљају функциOM техничке врсте. Ако се то не учини, онда су лако могући конфликти. По Дигиуевом мишљењу је један од главних „узрока за жалосне штрајкове који су се десили у Француској „у марту и мају 1909. код особља пошта и телеграфа то, што (Су овима управљали политички органи директно. 2". По-ложај агената техничких функција треба да је независан од "својевољности политичких чинилаца. То је по њему, неопходан „Услов, и он чак верује да се управљање има да преда управном органу синдиката чиновника дотичне струке, добро „дисциплинованог, под контролом политичких органа и чак · одговорног новчано према појединцима за рђаво управ-љање функцијом. Дигиу мисли да би управу имали да бирају сами технички агенти из своје средине, ако изабрани чланови 'тиспуњују услове поштења и способности, прописане законом "те функције. Али то би била друга фаза потпуне децентра-лизације. У првој фази он би се задовољио да чланове „управе означује само влада, али их бира међу чиновницима које су ови сами претходно изабрали. >. Контрола владина "треба да буде чврсто загарантована, и састојаће се, нема сумње, у праву одобравања и одбијања одобрења, у праву поништења због повреде закона. 4". Са системом децентрализације би се могла врло срећно да комбинира Хатримо"ниализација функција, т. ј. намена овој функцији једног

7) В. моју расправу Нова немачка правна филозофија против интерсзенције државе (Економист, 1924), i

57%