Ekonomist

886

слободне трговине и још више заштитне, види у Друштву Народа један орган који ће државу ослободити регулисања (аутономних) многих материја иначе врло важних. Нове специјалне власти регулисања су власти специјалисане у једном једином задатку, једне односећи се на режим размена, друге односећи се на режим рада; правила административна пак, која се односе на њихова извршења, проста су и намећу се сама по себи техничарима и специалистима у држави, тако

да је држава фактички одтерећена.

Порез На земљиште | нашим законским системима,

од Нед. М. Бранковића.

Унификацију законодавства, после доношења Видовданског Устава, диктују као преку потребу и јавни и приватни односи. Покрајине, до скора државно политички одвојене, ступајући у нову заједницу Краљевине С. Х. С. донеле су са собом и своје правне институција које, изузевши незнатне измене, важе и данас. У истој ситуацији налази се и наше пореско право. Финансијском државном апарату служе данас de lacto четири законска система потпуно хетерогених H то баш тамо, где се јавни и приватни интереси највише сретају. Тамо имамо најразноврсније законске одредбе и по једном истом правном пореском питању не налазимо ни идентичне принципе, а још мање идентичне норме. Потреба за израду једног заједничког, општег закона о непосредним порезима нашла је свога изражаја и у члану 116. Видовданског Устава [ став који гласи: „Пореска је обавеза општа и све су државне дажбине једнаке за целу земљу“. На решавању овога јавно правног проблема, и поред уставног императива, није до сада стварно много учињено. Предузети радови у томе правцу нису ни до данас завршени. Нови пројекат налази се још код владе на проучавању, те се тако још не долази до каквих позитивних резултата нити су: „државне дажбине једнаке за целу земљу“.

Предлог да се неоправдане диференције у сношењу