Ekonomist

495

извршила би се редукција чиновника, и то без потреса, без големих невоља за редуциране, а Држава би јошу првој години имала знатну уштеду.

Разуме се, да би за извођење овакве редукције требало донети законодавну одлуку, којом би се предвидела организација стручног тела и сви потребни прописи за извршење редукције. Та одлука имала би да буде обавезна за све министре. Да ли ће се што и кад у овом правцу предузети — TO. остављамо времену, — које судећи по свему што смо до сада

искусили — неће бити тако кратко. a К. Петровић.

ПРИВРЕДНА ХРОНИКА.

Из праксе Државног Савета по финансијским споровима

I — А. Ц. изјавио је жалбу Државном Савету на решење Министра Финансија (Ген. Дирекције Царина) од 15. децембра 1995. године ПЦ. Бр. 4647!, па је молио да се исто решење поништи као противно закону. То решење гласи: „А. Ц. жали се на решење царинарнице у Марибору Бр. 22478 од 28.VIII 1925. године којим је кажњен за дело из чл. 166. цар. закона, наводећи: декл. Ув. Бр. 6270 од 24.УШ. 1925. г. пријавио је за царињење 163 рама у тежини бруто 4275 нето — 4164 кгр. израде од ливеног гвожђа необрађене — врата за пећи по 5 кгр. Врата су сирова без икакве обраде, само са неким ис прекиданим линијама по крајевима, која не чине никакав орнамент. Коментар нигде не каже, да се грубо ливене израде

имају узимати у обзир, — те је и он сматрао, да се под појмом обрађено, треба узимати само оно, што је рађено са знацима финије обраде — што овде није случај.

О украсима говори коментар старе тарифе код Бр. 579, а из кога се јасно види, да орнаментовање, код жељезних израда узима се у обзир, када је на финији начин израђено; грубо орнаментовање код ливених израда, без икаквог је утидаја на царињење. У новој тарифи на страни 341 орнаментовање је стављено иза полирања, што има свог разлога, јер орнаментовање мора бити финије обраде, а не грубо, како је из модела извађено. -

Расмотрио сам акта овог предмета и оценио, како истрагом прибављене доказе, тако и жалбене наводе, па сам