Ekonomist

826 --

леко повољнија преко Сплита него преко Котора. А то су мјеста која би у главноме и морала алиментират и промет на нашој јадранској жељезници. Према приложеној табели удаљеност би изнашала :

Удаљеност неких главних жељезничких станица до наших лука

ПОЛАЗНА. _ УДАЉЕНОСТ У КИЛОМЕТРИМА ДО ЛУКЕ СТАНИЦА ~ | 15 | Д Котора. | Grzmra (yHte) | Штбенпка | Сушака il | Београд 591 698 | 671 | 666 = | | || | Инђија 590 649 | 622 | _ 617 | | | | Нови Сад 624 645 | 618 | 613 || Нови Врбас 666 628 | 601 596 1 ; | | Стари Бечеј 689 645 | 618 | 613 m РА | || | _Сента 727 683 | 656 || 651 | || || | Суботица 796 667 | __610 | 635 | | Сомбор 715 018 || 591 | 586

| | | i

Код израчунавања километраже мјеста Војводине повезали смо сједне стране преко постојећих пруга на Богојево и онда даље преко Винковаца пи Брода на Уну и Сплит дочим смо са друге стране повезали преко Инђије, Руме, Кленак па код Шабца предвиђену пругу Београд—Шабац— Котор.

Како се ив табеле јасно види, сва мјеста Бачке, осим самог Новогсада, знатно су ближа Сплиту него Котору, па чак и сам Новисад ближи је Шибенику и Сушаку него што је Котору. Код важних мјеста Бачке као што је то Сомбор веза преко Сплита је за 100 километара повољнија од везе на Котор, док код осталих мјеста Сплит је најмање 50 километара ближи од Котора, Према томе даде се јасно закључити, да је веза преко Уне, осим за сами Београд далеко повољнија за сва остала привредна