Ekonomist

Na temelju ovog ovlašćenja koje је dano ministru finansija 1 Које је imalo za cilj smanjenje državnih izdataka ı izjednačenje poreza, dok Narodna Skupština ne donese dotične zakone, teško Je moči inskonstruisati Jedno ovlašćenje da se mimo Narodne Skup5шпе stvori odluka o gradnji 1,772 kilometra novih željeznica ı da se u toku od par godina izdade nekoliko milijardi dinara. –

Da je Narodna Skupština mislila da se temeljem tog članka financijskoga zakona ima urediti pitanje izgradnje naše Žželjezničke mreže, ona bi to u samom zakonu bila jasno rekla ili bi barem to ovlašćenje dala ministru saobraćaja. Tako smo došli do apsurda da uredbu o gradnji novih željeznica nije potpisao ministar građevina već ministar finansija pa su na taj način bila prosto izigrana prava Narodne Skupštine, u jednom od najvažmijih pitanja naše privredne politike. Ovom uredbom utvrđen je plan naše željezničke mreže za najmanje Jedan decenij i na tom planu Narodna Skupština nije imala nikakova udjela.

Doduše ova uredba bila je prihvaćena po finansijskom odboru. Nu ako uzmemo u obzir, da je finansijski odbor ovu uredbu u načelnoj i specijalnoj debati primio za sama dva sata, jasno je kojom Je pažnjom finansijski odbor pristupio rešavanju једпоо tako presudnog pitanja.

Nu nas na ovom mjestu ne interesira državnopravno pitanje, dali Je ili nije ovom uredbem prekoračen djelokrue Finansijskoe Odbora ı dali se je pozivom na ovlašćenje člana 23414 linansijskoga zakona smjelo donašati uredbu o oradnji novih željeznica. Nas u prvom redu interesira sadržaj same uredbe, u prvom redu željezničke pruge koje se imaju izgraditi.

Već na prvi pogled dobivamo dojam, da se je pri izgradnji naše nove Željezničke mreže pred očima imalo više sirategiske тпфегеве перо interese naše privrede. Tek po donošenju uredbe o gradnji novih željeznica, Jasno nam Je zašlo je na čelo ministarstva saobraćaja došao jedan ceneral. Na čelu ministarstva saoćaja bio Je potreban čovjek koji će i provesti u djelo izoradnju onih pruga koje u prvom redu imaju siratecijski karaktor. Da pri tome ima i pruga koje nemaju strategijskog karaktera ništa ne menja na glavnoj karakteristići ove uredbe.

Mi priznajemo da se pri izgradnji željezničke mreže moraju uzeti u obzir ı stratepijski interesi nu ne smije se u tom pogledu kako daleko ići da se štetuje općim privrednim interesima. Željeznice su, ıli bi bar morale prvenstveno biti Когаегејајпа родилеса koja moraju odbacivati i izvjesan profit ı koja bi pored pokrivanja