Ekonomist

259

500 milijona dinara na novim državnim prihodima. U momentu kad porezi podbacuju ı kad se silom prilika mora pristupiti sniženju raznih poreza nije Jednostavna stvar 10. si novih tereta od 800 milijona dinara godišnje.

Sa druge strane izgradnja tih novih pruga neće sJegurno imati za posljedien povećanje našeg izvoza za 800 milijona dinara ili mo poboljšanje naše platežne bilance za taj iznos. A. kako ćemo mi godišnje morati plaćati inozemstvu uime kamata ı amortizacije protuvrijednost od 800 milijona dinara, to će ili za taj iznos naša platežna bilanea biti pasivna ili ćemo morati za pokriće tih izdataka privući ostale pozicije naše platežne bilance.

Kad bi se pristupilo izgradnji takovih pruga koje bi prvensiveno odgovarale potrebama naše privrede, to bi u prvom redu eksploatacije tih pruga namakle glavni dio izdataka oko kamata i amortizacije a u drugu ruku opće blagostanje uslijed podizanja ta-. kovih pruga moglo bi lako da podnese povećanje DUG la odnosno veću potražnju sa stranim devizama.

Ipak nam izgleda da financijalno pitanje izgradnje tih pruga u prvom redu pitanje kamata ı amortizacije dugova koji se imaju zaključiti u cilju izgradnje tih pruga mije igralo presudno značenje kod čitavog kompleksa ovog pitanja, pa će prema tome budući munistri financija imati mnogo okapanja kako će namaknuti poirebita sredstva za isplatu kupona i amorlizacije zajmova koji su već zaključeni ı koji će do realizacije čitavog programa još morati realizirati. Mi se jedino možemo nadati, da će se u međuvremenu naše privredne ı finansijske prilike ipak u toliko konsolidirati da ćemo moći naći pokriće i za takove izdatke.

Željeznička pruga narmalnog koloseka Jesenice-LlubljanaZidanimost (dotično Maribor Zidanimost) Zagreb Brod, Vinkovci, Inđija, Beograd, Niš, Skoplje, Đevđelija ne samo da je glavna željeznićka pruga naše države nego ona je i jedina ргиса Која spaja našu državm od istoka i zapada. Prekine li se ta pruga recimo negde kod Vinkovaca onda su Slovenija i Hrvatska potpuno odrezane od Srbije, a prekine li se ta pruga negde ispod Niša, Južna Je Srbija potpuno odrezana od ostalih krajeva naše Пе

Naravno je da vojničkim krugovima nije konviniralo takovo stanje ı takova opasnost u slučaju jednog novog габа, ра зп паstojali da se čim prije ostvare paralelne Итије Које bj u svakom slućaju osigurale normalno-tračnu vezu između pojedinih krajeva naše države. Iz toga se razloga ne pristupa izgradnji dvostrukih bračnica na pruzi Zidanmost, Zagreb, Vinkovci, Indija, Beograd,