Filatelista

нимања. Међу нама има радника, ученика, У привреди, ђака, службеника и студената. Ту наши филатетистички савези, а заједно са њима и омладинске секције

треба да полазе од становишта: добар радник. лобар ђак, добар службеник, лобар члан Народне омладине — лобар филателиста. (Ово напомињем из тога разлога што међу нашом омладином шма слабих ђака са једном или чак са више опомена, има аљкавих радника, има, слабих чланова Наролне омладине. Додуше, таквих је мало; али их има. Таквим ш сличним _филателистима“ није мјесто у филателистичким савевима, јер се 'од таквих нема користи, него штете. Такве „филателисте“ треба изкључивати из савеза за краћи или љут период; о њима треба да води рачуна омладинска секција, која ће ваститно лјеловати на те другове. Са труге страна, тиме помажемо радионици, творници, школи или установи пдје се тај и такав омладичац натави; тиме помажемо таквог чла-= на у отклањању ·прешека и показујемо снагу наше филателије. За оне коли су искључени за краћи период, руководство омлатинске секције може да оставља мерке, које су изашле у времену док је исти "био одстрањен из савеза, а за оне који (су искључени за дужи период или за стално, то не треба, чинити.

Наше омладинске секције треба ла воде рачуна шта, како и на који начин наша омлашина (сабира; да воде рачуна о томе на шта су се опредјелили наши млаи филателисти. Моје је мишљење да сваки наш

млали филателиста треба да почне своју.

филателистичку _ дјелатност са маркама ФНРЈ, а затим, постепено, да прелазе и на

АЛ. Ј. ПЕТРОВИЋ

астале земље. (ово предлажем из равлога _ што је до наших марака за. њега наулакше доћи-и што је логично шачети од своје земље. Омлалинске секције, односно њихова руководства, треба редовно ла врше контролу збирки чланова секције. На ова начин ствара се најбоља могућност да се прати развитак сваког члана секције, а са друге стране видеће се какав смисао има тај члан за естетику и колико воли фтлателиту. Пратећи рад сваког члана омстадинске секције моћи ће се да лоносе најправилније и најтачније одлуке (о похваивању и кажњавању оних који буду то заслужили. Указивања' и кажњавања са једне, и похваљивања и напрађивањг ca друге стране, треба редовно примјењивгти кроз (омладинске секције. То је потребно из тога разлога, што'се на тафначин исправљају грешке, проналазе иницијатори и истичу најбољи, ствара чјарстина секције, а љубав, воља ши озбиљногт за рапом код њених чланова. вим чланком имао сам намјеру да лам неке сугестије, чије би спровођење у лјело кроз наше омладинске секције, у велик | мјери помогло рад филателистичких савеaa, a од наших омладинаца и омлалички створиле добре. филателисте. Нисам имоо намјере да кроз ово неколико нопомена дефинитивно оформулишем рад омлатинских секција при савезима, већ да укажем на важност рада (са омладином, која треба и као филателиста да буде од користи народу, домовини школи, установи и прету зећу гдје ради; ла буде од користи нашој социјалистичкој филателији, која коог двоје редове вазпитава истинске борце за социјалистичку изградњу наше земље.

јубиларна година за трена: поште ваздишним путем

Са постанком првих људских зајелниua настала је пп потреба отштења памећу тих заједница. Свакако да је у почетку оп: штење било усмено, преко нарочитих изасланика, затим 'равним сигналима (дови= кивлњем, знацима помоћу покрета руку или неких прелмета у рукама, помоћу ватре и др.). Али, кад су људи научили писати, од тада су се почела (слати писма, И писмечошћу у опште, па и дописивањем није се могао служити свако; кроз дуги низ векова на то су имали право само повлашћени редови, виши сталежи — вла-

дари, свештеници иш др. Народ од тога није имао никакве користи, Па и прве уређене поште биле су установе владара и војсковођа За пренос писама искоришћавани су људи, разне животиње и разне направе. Прве писмоноше били су људи пешаци, на коњима и на колима. За бржа преносна средства није се за дуго знало Тек после много времена употребљавана су и друга преносна средства, али и то у нарочттим (случајевима; на пример опсед= нутим радовима, (одн. војсци у њима слати су извештаји и др. текућом водом