Filatelista
_ »Мазјом mora biti napisan čilljivo, ker se
s lem _розре:! / одргама роз Ке; рп па-
slovih pošiljk za mesta / je freba naznačiti
vedno. ludi rajon, / ulico, hišno šfevilko in
šlevilko / slanovanja, pri pošiljkah / za vasi . pa tudi / zadnjo pošfo.«
d) Kod Il. izdanja sa makedonskim ek-
зјот Бг. 20—24: :
п„Адресата треба да се напише јасно, ОТИ тоа го забрзува / испракјањето на испратката; при адресирање на / испртки Рза градови секогаш да се означи | и реонот, улицата, бројот на кукјата и / бројот а жилиштето, а при / испратки за село да-се / означи и надлежна- / та пошта."
e) Kod III. izdanja за srpskim feksfom, Би. 25:
bez upufnog feksfa.
ž) Kod III. izdanja sa hrvafskim fekstom br. 2: == лаб Ја за џрићт tekstom istim kao. pod: g). Kod III. izdanja postoji jedno šfampanje bez ikakvog teksta, pa, sledstveno, i bez иршпод feksta.
Il propagandnih parola ima različitih:
a) Kod koverte 4A i 8A:
»Ulažimo novac na šfednu knjižicu, navikavajmo se / na pravilno raspolaganje ušteđevinama.» b) Kod koverte 7A:
»I najmanjim ulozima na šfednju ubrzavamo / izvršenje Petogodišnjeg plana«
v) Kod koverte 9A:
Инж. Божо Бендеља
JR АЈЛТЈВНО ПОСТУПАЊЕ
Омотнице са лепо смештеним маркама, које су истовремено лепо и јасно жигосане, делују естетски, и многи филателисти ће је радо спремити. Лепо жигосање марке са задовољством ћемо спремити у збирку или је отпремити неком пријатељу у иностранство, и тако вршити пропаганду за нашу земљу. Поштанска управа треба да помогне настојање филателиста да дођу до лепо жигосаних марака. Она треба да поучава своје службенике о пропагандном и филателистичком значају поштанске марке им да их упућује како треба да поступају, ла да при жигосању од лепе поштанске Марке не учине оштећен и запрљан комадић папира. Често пута на нашим поштама Можемо видети како се код предаје препоручених и експресних пошиљака и лепе пригодне марке стављају на омотнице та-
ја ил зе
»Novac na šfednoj knjižici voja ( је = "орзја Копај« | 5
ад) Kod koverte 20A: i
„Да вложуваме. пари на штедна книшка_ да се | навикнуваме на правилно располагање со заштедите“
а) Код Комене 234:
и“) со најмал влог на штедење го забрзавамо / извршувањето на Петогодишниог план“. =
Sve ove propagandne parole о атрапеsu na zadnjoj sirsni pri dnu u 2 reda.
i Koverte br. 26 izrađivane su samo u o{_ setu, a koverte br. 27 u ohfselu i u kamenoноКи. |
3) U ireću grupu pitanja dolaze ona o veličini koverata, o razlici u boji i kvalitetu papira, o boji vrednosnih oznaka i feksia.
Razlike u fonovima boja i u kvalitefu раpira, kao i u fonovima boja vrednosnih oznaka ı feksta jesu odlike, koje spadaju u delokrug specijalisla. Veličine koverala nisu ni kakve odlike, kojima bi frebalo poklanjaii пагости рагпји, а naročilo kad se uzme u obzir da su kod ovih koverala fe razlike onako male i da su kod istih izdanja različnih dimenzija.
4) Kod koverala bez leksta Њеђа praviti razliku: a) sa slepim fiskom i b) bez ikakvog ieksta i bez vrednosne oznake. Prve spadaju: u specijalne zbirke, a druge ne mogu biti predmel ozbiljnih sakupljača.
04: ПОШТАНСКИ МАРНАМА
Ко, да су залепљене само деломично, д= делом прелазе преко ивице омотнице, те тако да услед тога буду осуђене на уништење, да су налепљене без нкаква реда „“ укуса и да, на послетку, буду толико енергично жигосане да слова или руб жига пробију марку, а боја жига да је учини прљавом „хартијицом. Другови поштари треба да буду свесни, да пут марке није свршен са изручењем пошиљке. и да марка и након жигосања преставља филателистичку вредност. Они би требали д= олакшају рад филателиста Ррукујући писменима и маркама тако, да услед њиховог рада ниједна марка не постане филателнстички безвредна.
Осим наведеног слабог поступка са марКама при лепљењу и жигосању често се дешава да се приликом обележавања до–
48
' +