Filatelista

АБЕОРШАТЕШЈА_

NOVE MEĐUNARODNE VAZDUHOPLOVNE LINIJE JUGOSLOVENSKOG АЕКОТКЕАМБРОЕТА Г ŽIGOVI PRVOG ' БЕТА

U toku meseca aprila Jugoslovenski aerotransport uveo je tri nove linije u međunarodnom vazdušnom saobraćaju: za

MRigipat, Austriju i Siriju. Za žigosanje po-_

štanskih pošiljaka, koje će se prenositi

avionima pri prvom letu, odobrila je Ge-,

neralna direkcija ПЕТУ posebne poštanske prigodne žigove, koje smo objavili u odeljku „Prigodni žigovi”. Oni su trouglasti, uobičajenog jugoslovenskog tipa za žigove za vazdušnu poštu. :

_ VASILJEA DJUROVIĆ ОКБ

Prvi letovi su obavljeni: od Beograda za Beč 18 aprila, od Beograda do Kaira 19 aprila i od Beograda za Bejrut 21 aprila.

Sve poštanske pošiljke koje su označenih dana bile upućene iz Beograda vazdušnim putem za navedena mesta, bile su žigosane ovim Žigovima „Drvog leta”. se žigovi moći prethodno koristiti na šalteru pošte Beograd 1.

iıughefan Sohvachet

=

Jugoslovenski aerotransport хдао је 7а _

tu priliku i posebne prigodne koverte. A.

NOVE MARKE ZA VAZDUŠNU POŠTU

U ovom broju našeg lista objavljene su nove marke za vazdušnu poštu; koje su izdale poštanske uprave: Avganistan (1), Francuska Ekvatorijama Afrika (3), Kolumbija (1), Kuba (1). Sirija (6), Italijanska Somalija (6\ Turska (6) i Čehoslovačka (1).

Brojevi u zagradama označavaju koliko.

Je novih maraka objavljeno.

AVIONSKA POŠTA U VLADIVOSTOKU

Vrlo retke i tražene marke o kojima je ovde reč, ostale su dugo nepoznate: i tek onog dana, kad se doznalo da je sovjetska uprava odobrila izdanje tih maraka, mada je „Sovjetski filatelist? označio to izdanje za privatnu upotrebu, one su probudile

interesovanje među filatelistima. Zvanične novine „Primorski Odonek” upoznale su svet bolje od svih.drugih objavljivanja u to doba, s izveštajem „Marke za avionski saobraćaj u republici Dalekog Istoka”.

Po nalogu glavnog komesara а cije za filateliju i za „novčane potrebe” Moskvi za Daleki Tstok, drugu Ес je povereno da "organizuje avionske veze Vladivostok, Nikolsk—Osurjisk i Spask.

Organizovanje „Pomoći gladnima” povereno je za Primorsku provinciju Vladivostoka jednom odboru, sa ustanovljenjem zvanične pošte. 25 jula 1923 godine роštanska uprava „ve provincije pustila je u prodaju poštamske marke za avionsku poštu i primala pisma koja su trebala: da budu prenošens avionskim putem. Kasko se raspolagalo samo markama, koje su datirale iz doba carske Rusije, one su i upotrebljene i na mjima je stavljen pretisnak u crvenoj boji: jedan avion, Vladivostok 1923 god. 20 ko. — Ovih maraka u svemu је izdato 1050 komada.

Pisma koja su predata pošti, preneta su 26 jula 1923 god. avionom iz Vladivostoka za Spask i Nikolsk-Osurjisk.

Prodaja maraka trajala je još jedam dan, pa je poštanska uprava ргеосфафак (koji nije prodala) ustupila odboru za „Pomoć gladnima”.

Označenog dana let je izvršen od 10—195 časova između Vladivostoka i NikolskOsurjiska i Spaska. |

Sva pisma koja su bačena sutradan u specijalni sanduk. čak i ona koja nisu frankirana specijalnim markama ili koja uopšte nisu bila frankirana. bila su preneta vazdušnim putem.

(„Вегпег Вмепагкеп Лебипе') Т. р.

PRVI AVIONSKI LETOVI U TOKU 1954 GODINE

DANSKA. — Kopenhagen—1Los Amgelos — preko arkftika. Ovaj vrvi let izvršen je 15 novembra 1954 g. Tom prilikom џроtrebljen je specijalni žig dolaska „LOS АМСЕГО5 КАПЕ TERMINAT, ANNEX 1954 NV 17 5 AM”. Takođe je izdata specijalna· koverta od strane S. A. S. Predviđeni put prelazio je preko Sondre Stromfjord (aerodrom koji se nalazi preko 1000 km. južno od Tule, američka baza (koja je služila kao pomoćna stanica prilikom ovos pokušaja) i Winhipesa u Kaliforniji, krajnje stanice.

AUSTRALIJA. — Australiska pošta, koja je pronađena posle nesreće u San Francisku 29 oktobra 1953 (avion koji ie pošao iz Sidneia pripadao je „BRITISH COMМОММЕШТН РАСТЕТС АТЕМАТ5) дођЏа je specijalan žig .DAMAGE DUE TO ATR MAIL INPERRUPIMPTON МЕАВ HALE

68