Filatelista

Сап 8

Ponude tipa „Kupujem” po pravilu se ne prihvataju. Izuzetak se može učiniti samo kada je aukcionar potpuno siguran da će podnosioc takve ponude izvršiti svoju obavezu otkupa lota. U tom slučaju podnosiocu ponude „Kupujem” naplaćuje se iznos najviše ponude uvećan za 20%. „

Aukcionar može učestvovati u licitaciji za račun drugih lica, za koje je siguran da će izvršiti svoje obaveze, s tim što ne odgovara za eventualne nesporazume u interpretaciji instrukcija za licitiranje.

IV Realizacija prodaje Član 9

Po završenom pregledu ponuda aukcionar je dužan da kupce sa najvišim ponudama obavesti o tome.

Kupac je obavezan da dužan iznos novca za lot uplati u roku od tri dana od dana prijema obaveštenja. U slučaju da odustane od kupovine, kupac je obavezan da aukcioneru nadoknadi iroškove manipulacije i poštanske troškove u visini od 15 od isklične cene.

Aukcionar je dužan da realizovanu svotu novca isplati prodavcu u roku od deset dana od dana prijema, uz odbitak provizije od 15'h na ime pokrića manipulativnih i poštanskih troškova.

Član 10

Lotovi se kupcima isporučuju isključivo DO izvršenoj uplati odgovarajućeg iznosa novca. Šalju se kao vrednosna pisma, a od momenta predaje na poštu padaju na rizik kupaca.

Kupci iz Beograda mogu lot platiti i podići u kancelariji SFS.

Član II

Ako kupac odustane od kupovine lota, aukcionar može po svom slobodnom nahođenju da

— lot ponudi interesentu sa prvom nižom ponudom;

— proda lot van aukcije,

— izloži lot na prodaju na sledećoj aukciji, vodeći pri tom računa da ne ošteti interese vlasnika.

V Reklamacije

Član 12

Svaki lot izložen prodaji putem aukcije nudi se pod pretpostavkom da su marke originalne (ukoliko drugačije nije izričito navedeno u opisu lota) i da opis u katalogu odgovara stvarnom stanju maraka.

Kupac ima pravo na reklamaciju i zahtev za povraćajem novca ako u roku od pet dana od dana prijema lota pismeno izvesti aukcionara o nameri da lot ispita

u pogledu originalnosti materijala i ispravnosti opisa u katalogu, i ako:

— dokaže da lot u celini ili delimično sadrži falsifikate, ili da nije bio tačno opisan; i

— vrati lot aukcionaru u nepromenjenom stanju u roku od 30 dana.

Član 13

Kupac nema pravo na povraćaj novca ukoliko:

— ne obavesti pismeno aukcionara u predviđenom roku, ili ne vrati na vreme lot;

— marka posle prodaje na bilo koji način izmeni svoje prvobitno stanje (stavljanje bilo kakvih žigova, pa i atestnih, na marku, izlaganje dejstvu vode ili podvrgavanje bilo kakvom drugom procesu koji ostavlja trag na marki);

— ne dokaže neispravnost maraka.

Član 14

Kupac ne može reklamirati:

— lotove navedene u grupi „Zbirke i različito”;

— na osnovu nedostataka navedenih u opisu lota;

— lotove Koji su ilustrovani u katalogu na osnovu nedostataka žigosanja, centriranja, rubova, zupčanja i ostalih karakteristika koje se jasno mogu videti sa ilustracije, čak i u slučaju da nedostaci nisu navedeni u Opisu.

Član 15

U slučaju opravdane reklamacije, kupcu će u celosti biti vraćen uplaćeni novac, o čemu će biti obavešten i vlasnik lota.

Vraćeni lot može se, uz ispravljeni opis, ponovo izložiti prodaji ili vratiti vlasniku, pri čemu vlasnik snosi troškove koje je u vezi lota imao aukcionar, kao i troškove eventualne ekspertize.

Troškove ekspertize koja ne dokazuje neispravnost lota snosi kupac.

VI Posebne odredbe

Član 16

. Aukcionar pridržava pravo da odbije prijem i uvrštenje u aukcijski katalog svakog lota za koji smatra da bi mogao naneti štete interesima kupaca ili njegovim interesima, pri čemu troškovi povraćaja lota padaju na teret vlasnika.

Član 17

Aukcionar otklanja od sebe svaku odgovornost za oštećenja koja su nastala usled:

— nedovoljnog i neodgovarajućeg obezbeđenja materijala od strane vlasnika;

— nepažljivog rukovanja poštanskih službenika pri transportu pošiljke. U ovom slučaju, vlasnik treba da traži nadoknadu od pošte.

35