Filatelista
on može biti samo rezultat zajedničkog istraživačkog rada svih nas. Eto još jedne prilike i razloga za dogovor i saradnju. Specijalistički katalog je sigurno u planu za budućnost.
Zašto koverti prvog dana me izlaze istovremeno kada i odgovarajuća marka?
Kilibarđa: Povodom koverata još uvek imamo problema koje ne uspevamo brzo i lako da razrešimo. Naime, do skoro smo prigodne, tj. FDC koverte izdavali na tzv. švajcarskom izdanju, koje je po svemu ispunjavalo zahteve filatelista. Naravno, ti koverti su bili iz uvoza. Ograničenje uvoza i razlozi štednje, zahtevali su da se orijentišemo na domaćeg proizvođača. Međutim, teško je obezbediti sve zahteve i u pogledu kvaliteta hartije, gramature i fakture, boje, sjaja, preloma isl. Zahtevi za ukupnim kvalitetom našeg FDC su opravdano visoki, ali tu je i problem visoke cene hartije i njene nestašice. Već izvesno vreme, nakon dužeg perioda, izdajemo FDC na bazi koverata samo Jednog i to domaćeg proizvođača. Nadamo se da ćemo dugoročnom saradnjom i stalnim insistiranjem na svim bitnim detaljima u potpunosti razrešiti taj problem a time i nesklad u vremenu izlaženja Kkoverata sa datumom izlaska odgovarajuće marke.
Da li je moguće, da na dan izdanja nove marke, njihova prodaja počne istog dana na svim poštanskim šalterima u zemlji?
. Kilibarda: Ja verujem da je to aktuelno za filateliste, ali „Jugomarka” ispunjava svoje obaveze prema ptt preduzećima, koji organizuju pretplatu i prodaju, blagovremeno. Dakle, eventualno kašnjenje u izlasku nove marke na šaltere, može biti samo problem u domenu organizacije rada i poslovanja pojedinih
ptt Њега, sa izuzetkom уапгедић slučajeva zakašnjenja štamparije, cariпе 1 81.
Ра 1 је veliki problem, da зе и markama koje se ma dotičnom šalter Ta ı fraži željenu: marku?
poštama postave table sa svim poštanskim u mogi kupiti, kako bi kupac mogao da bi-
._ Kilibarda: „Jugomarka” ima svoje prodavnice u Beogradu i Ljubljani. Filatelističke prodavnice u drugim gradovima i filatelistički šalteri u pojedinim poš1Osti su odgovarajućih područnih ptt organizacija. О njihovoj nad-
1 1 ini organizovanija i bolja propaganda i prodaJa mar. vojom upornošću i organizovanim nastupom, filatelisti to mogu, verujem, obezbediti kod svojih područnih pošta.
ПИ Ра li je poštanski službenik dužan da proda kupcu apsolutno ispravnu ma?rHi: neizgužvanu, sa heoštećenim zupcima, sa ispravnom gumom, kao i da li je изап izvršili zamenu, ako kupac to reklamira?
da filatelistički klub u svom mestu sa područnom poštom porazgovara i ne virazloga da jedni drugima u nizu takvih pitanja ne izađu u susret.
Reljin: Druže Kilibarda, ovo je samo j ž jzanimljiviji i
сат 3 | , | : jedan, možda najzanimljiviji deo pita-
ман је postavio drug Radić. Zahvaljujem Ti se na OLaODOSH Ма vako epa:
NEO. razgovoru pružiš i odgovore na pitanja naših čitalaca. Na kraju, još jed-
Рено а Pitanje. Kako vidiš perspektivu naše marke, imajući u vidu i protekli
te пегаппетезоуапозн Za nju u svetu i kod nas, razloge današnjeg većeg inte-
ROP ulogu– naših filatelista, evropskih filatelističkih kataloga u svemu to-
i trani časopisi često objavljuju napise na tu temu. Pominjem to, jer filatelisti ugупот „«]ĆB naju od čega sve zavisi dobra pozicija i ugled nacionalne filatelije i
marke, Dakle, kako se u „Jugomarki” i ZJPTT razmišlja o tom problemu, možda i najaktuelnijem u našoj fiiateliji?