Filatelista
68 B== ione siamo Noi” (1972), “Mi smo revolucija”, podseća na Bojsov iskaz da je “Umetnost jedina revolucionarna snaga“. U ovom delu, izgleda da umetnik hrabro zakoračuje u budućnost, pozivajući nas da mu se pridružimo na njegovom putu ka revoluciji.
Izraz “Eurasia” se često pojavljuje u naslovima Bojsovih dela. Ova reč je geografsko ime za masu zemlje koja se odvojila, u moderno doba, u Evropui Aziju.Bojs ju je koristio kada se pozivao na stanje duhovne integracije izmedju “Čoveka Zapada” i “Čoveka Istoka”, koji su za njega predstavljali krajnosti u analitičkoj misli iintuitivnom mišljenju. Mnoge svoje ideje Bojs je crpeo iz tekstova Rudolfa Štajnera (1861-1925), osnivača antropozofije (spiritualističko i mistično učenje), koji je pisao da je Čovek Zapada mogao da doprinese napretku čovečanstva samo kada se odrekao svoje zavisnosti od “dokaza” u korist “nedokučivih snova o istini".
Da bi možda pomogao Čoveku Zapada u njegovom traganju, Bojs je stvorio “Intuiciju” (1968)”, jednostavnu drvenu kutiju sa tim naslovom i duplom strelicom upisanom olovkom. Ova kutija je neka vrsta krutog prostora pod pravim uglom koju je Bojs često izjednačavao sa analizom ili logikom; napis na njoj bi se mogao pročitati kao recept ili lek za ispravljanje neuravnoteženosti (kao:»popuni ovde sa intuicijom«). Ono što je značajno, ovaj mulitpl se pojavljuje se kao izdanje neograničenog tiraža i ukazuje da svako ima mogućnost, ako to hoće, da popuni recept.
Džoan Rotfus, kustos Woker Umetničkog Centra Summary The slogans “Art = Capital” or “Creativity = Capital,” which Beuys often used in his artworks, could be un-
derstood as shorthand notations of his ideas, and suggest that creativity and art are the new currency for the transformation of society that he envisioned.
Miroljub Todorović, Hommage Jozefu Bojsu, 2003
Oda
Boba BET Nl. OPERA
324 _ {we BED PA),
Izložba u Narodnom muzeju, Jozeph Beuys: Postkarten |
oduip)soprlj ;550J004,j ofi, DyaJajD|I 75ADG )6ABpž|