Filatelista

=> 2 =2:====>е<6-•>е=•>65ае2г»љеа=2ге2=а=еоео<=-=<•=+==—<-<>->о2:8ае<е-а<сев»-а<геое»љ<=<=>8а=<с<-ое=еа2ава«

Француско друштво је након годину дана банкротирало, па је изградњу преузело Друштво за изградњу и експлоатацију српских државних железница. Пруга је завршена три године касније и отворена за јавни саобраћај 3. септембра 1884. године.

Поштанска историја

Иако су радови на прузи званично почели 21. јуна 1881. поштанско-историјски извори не наводе податке о постојању поштанске или телеграфске службе у Аџбеговцу, Рипњу и Сталаћу у 1881. години (в. "Календар и шематизам Краљевине Србије 1882").

У "Календару са шематизмом Краљевине Србије за 1883. годину“, на списку 68 телеграфских штација, налазе се телеграфске штације Аџбеговац, Рипањ-Тунел и Сталаћ; све са ограниченом дневном службом“. У истом шематизму, у прегледу "ПОШТА", није наведено постојање пошта у овим местима. Може се закључити да је потреба за ограниченом дневном телеграфском службом настала са отварањем радова на прузи Београд – Ниш.

Отисак жига Рипањ – Тунел у плавој боји издвојен са писма приказаног на слици 4. Велика реткост српске филателије.

Отисак поштанског упутничког жига Рипањ – Тунел издвојен са поштанске упутнице приказане на слици 8. Велика реткост српске филателије.

"Календар са шематизмом Краљевине Србије излази почетком године. Приказује стање какво је било у првој половини децембра претходне године.

"Приказује стање какво је било у првој половини децембра 1882.

УУ Србији је телеграфски саобраћај уведен 3. априла 1855. године, па је у периоду градње пруге Србија имала развијену мрежу Државног телеграфа.

а.“