Godišnjica Nikole Čupića

99

и друго. У Стефана се, осим тога, два пут јавља Св. Ђурђе као помоћник Немањин (гл. Ш и ТУ., а Немања у њега на последњем часу поје с анђелима |ХШ. 18., што опет Сава није казао. У Саве нема много ни богословских Фраза и библиских изрека, а што их има одабране су и теку неусиљено:; у Стефана их има много више и види се како муку мучи с њима. Тако му је цела ! гл. (приступ) и цела Х1Х (побожна похвала Св. Симеуну) склопљена од самих таких Фраза. Чини се, да је Стефан своју биографију писао кад је Сава већ из Студенице отишао био, па је у својој неукој побожности мислио, да још нешто лепше од Саве напише. По овој се биографији познаје писац црквено-обредних питања Димитрију Хоматинском,. — Ипак после свега овога оно, што је рекао В. Јагић о биографији Стефановој, вреди према свим осталим биографијама српским ХШ. ии ХГУ-ог века, само не према Савиној. За историју српску била би већа срећа, да је Сава писао живот Стефана Немање, а Стеф. Првовенчани живот монаха Симеуна.

На реду су две биографије Доментијанове и једна Теодосијева. Код њих је, иза досадашњих испитавача,

|, У почетку Савина уставца карејског долазе и ове речи: «поутђ бо краткђ јест, братија моја, имбже течемђ; димђ 16стђ житије наше, пара, прветђ и прахр«. Ове исте речи долазе и у његовој бпографији Св. Симеуна (ШП. стр. 3 доње врсте) — знак, да је он волео одабраним богословским изрекама послужити се једним истим више пута, него их гомилати многе без избора .. . у исто време знак, да је у овој биогратији — и ако је позни препис— сачувано доста добро првобитно дело Савино.

2, Гласник ХХХШ. стр. 1. — Шастарик (Ист. југосл. књиж. 11 115, као да сумња, да је ова питања сам Стефан састављао, па нагађа, да ће састављач бити познати нам владика Методије. —