Godišnjica Nikole Čupića

и ПЛАВИ удеС жаан

88 ГОДИШЊИЦА

и радошћу пријањају да на својим таблицама нацртају оно што су очима видела: Неколико правих црта и неколико кривих, и њихова фантазија већ у томе види кућу, удицу, људе и предмете што се сваки час виђају“... Цртање може нам послужити и за то „да децу принудимо да чешће и пажљивије посматрају предмет који је пред њима“, Цртањем можемо и да „контролишемо ргечје примете“. Деца у почетку цртају тешко и површно, „рђаво, „али то не треба да уздржи учитеља да их и даље не улућује у тој вештини“. И у овоме ваља ићи од лакшега тежему. Уз цртање упућивати децу и да мере поједине стране. И боје се изучавају очигледно. Најпосле, очитледношћу се упознају деца и с бројним величинама или количинама. да ово су разне рачунаљке, од којих је најпознатија руска... 3

У шестом одељку поређана су дела, којима се писац служио при изради ове расправе и слике, које је препоручивао за ову наставу. Од писаца навео је Хајдера, Шлотербека, Кера и Арнта, а препоручене су готово све слике Шрајберове.')

Толико о овој расправи. Из ње видимо, да је писад прилично схватио значај и задатак Очигледне Наставе као засебног наставнога предмета. Али нас је веома мало увео у значај самога принципа очигледности, који ваља да влада у свима наставним предметима после, кад она престане и поцепа се у њих.

ђ) Ове је слике после препоручило и Министарство Просвете, те су их биле набавиле готово све школе у Србији. Но како су школске зграде у великој већини биле лоше, те и учионице ниске, а пећи примитивне, то су ове слике временом толико почађале, да нису биле ни за сеоске механе, те су се мораде поскидати са зидоваи и — бацити!