Godišnjica Nikole Čupića

= =>

И У и

Лис от; 4 „Еко:

| 6 са и џ: 2# ЕД Е СА. > > милоРад П. ШАПЧАНИН 89 ТУ

Други оригинални радови Шапчанинови

Овде имамо три упуства: за Писмена вежбања, за Српски језик и за Познавање домовине и света. Ово су практична упуства учитељима како да предају ове предмете у школи. Па и ако Шапчанин у њима вели „и по својим белешкама“, опет су она у главноме преводи и прераде дотичних дела, која су у почетку наведена да је по њима рађено.

ж

Грађа за Писмена Вежбања“ рађена је у тлавноме по К. Керу.

Овде су пет одељака: [ Приче, П Описивања (1. предмета из најближе околине, 2. из природе (животиња, биљака и минерала), 3. начињених ствари, 4. зграда и места, 5. догађаја из живота, 6. занимања, 7. природних појава и 8. слака из живота), ПШ Поређења, ТУ Писма и У Већи саставци.

У предговору, сасвим оправдано, вели овако: „Предавање језика!) у основној школи удешава се тако, да ђаци прво и прво добију мисли, па онда те мисли да исказују правилно, усмено и писмено. Како у првом и другом разреду имају истом да се савладају краснописне и правописне тешкоће, то се у тим разредима узимљу више усмена вежбања, а писмена долазеу Ш.и ТУ. разред“. Деца казују мисли или туђе, готове, или своје. А „да писмени састави поститну оно што им је намењено, иште се двоје: а) да учитељ с ученицима најпре задатак расправи, да им га т.ј. усмено изложи тако, како ће га они после написмено лакше и тачније израдити; 6) да се састави не двоје од осталих предмета

') Мисли: Српскога или Матерњег језика.