Hanoar : list jevrejske omladine Jugoslavije
skih poslanika čuju u Seimu, i od političkih protivnika, punim Doštovanjem. i da im se mora priznati takt i umešnost u borbi za napredak same države.. Dalie su uspeli, da se borba ne vodi više sa uličnim. parolama i paušalnim okrivlienjem, da nisu iskremi Datrlofi, da eksploatišu stanovništvo, da mrze hrišćane i da rade, S0lidarno sa Jevreima celog sveta, na propasti Poliske. Izgleda, da jie pobedilo uverenje, da Jevreji po svodjoi veri ı tradicij, baš u sopstvenom interesti, moraiu raditi za sreću 1 blagostanje Poliske.
Oni mogu biti srećni i zadovolini samo onda, ako država cveta I_
napreduje, jer u opštoj bedi bili bi i oni sami bedni.
Za sada su prilike tamo ioš dosta teške. Ne mozgu se stare predrasude otkloniti za kratko vreme. A tih predrasuda ima tamo mnogo. Najviše ih širi niži kler i demagozi, koji žele ukazati na Jevreie. da bi lakše mogli kriti svoie nepravilnosti. Međutim, i u ovoi teškoi borbi mora jevrejski! narod verovati da će pravda Dobediti i da će doći do trainog sporazuma između poliskoz i ieVrelskog naroda.
U sovjetskoi Rusii zauzimaju mnogi Jevreli dosta uticaina mesta. TI Jevreji u svojm zvanjma zastupaiu sasvim asimilatoTrsko gledište, i u svojoj prekomernoi revnosti negiraiu podiednako i narodnost i religiiu ma načim, koji vređa osetliivo sve Jevreic. Može se samo očekivati, da će popuštaniem Kkrutih načela boliševizma i Jevineistvo. dobiti zasluženo priznanie za sVola idealma načela.
U Litavskoi uspeli su ievreiske vođe u vaspostavlianju Uređenih odnosa sa ostalim stanovništvom na osnovu DroDisa zakona o narodnosnim manjnama. Preostaie ioš mnogo rada za odstraniivanje nasledenih predrasuda i demagoških ubedđenia.
U Besarabiii, koia ie anektirana od Rumunije. ievreiski Život vrlo lagano napreduiec. Tamo su i ekonomske i političke borbe dosta oštre. Ali s obzirom na bolne uspomene u tim krajevima od vremena carskog režima, Jevrei se nadajli, da će nastati bezbednost Života i imania.
Jevreistvo se svugde borl. Zato se zove Jisrael, Što se bori za pravdu božiu.
Povijest je naša učiteljica, budućnost {e cilj. Svrafimo oči U prošlost, ogsledaimo se u sadašnjici, ali pogled neka nam bude ustremljen u budućnost, svijetli dostoinu. Neka naš rad odrede i prošlost i sadašnjost, ali u prvom redu neka nam dihfira nutove DUdučnost. Ni diedovina ni otadžbina nego djefefovina!
400
CV ejj aaa
a ea ei a O IL