Istočnik
Стр. 108
источник
Бр. 7
пута у људска срца, као слуге капетанове, с којима се он хвали: и гиаголк> емб: иди и идетту и др$гол«8: пршди и прнрдитт*, — рдк8 мое/и8: соткори си, н соткорит^к 1 ). Додуше чедан, разуман, попустљив хришћанин никад неће зашућети из човјечјо бојазни, ако му дужност заповиједа да говори. Он веће никад прећутати извјесне лудорије и разуздан живот, што други чине. А.ли такав ће се чедан, разуман и нопустљив хришћанин у свако доба тако понашати, да се нека правичност види, из цијелог шегова понашања. Он се у опће управља по околностима, у којима живи, по људима, с којима у додир долази Он често мирно ћути, ако види, да својим противљењем неби могао ништа испословати, већ тиме ствар још горе погоршати. Он се прилаго^ава времену, не остаје упоран при свем своме праву, већ драговољно допушта да што и од свог права изгуби; он умањује своја захтјевања, да не буду престрога; даде се поучити и опаметити, не стиди се да призна, да су други људи мудрији и увиђавнији од њега, да су га надвисили. Баш као капетан у јеванђељу: овај је признао, да није потребно. да Исус најприје уђе у кућу, већ он може и из далека болног му слугу излијечити. И том чедном, разумном снисходљивошћу хришћанин избјегне свађања. Он се неће заплести у оне неприлике, којих допадају људи охоли, упорни, властољубни. Таквом правом, чедном снисходљивошћу хришћанин приуготавља себн мир у кући и изван ње. Он види да се на њему испуњава оно обећање: блажени су кротки. Да, такав ће хришћанин својим човјекољубивим мишљењем бнти обљубљен код људи. Они ће га завољети, ако виде, да имају посла с благим, праведним, добрим и нлеменитим човјеком. Шему није тешко предобити срца својих ближњих, није му никако теретно да у слози и љубави живи са свима људима, па чак и са онима, с којима је иначе тешко изаћи на крај, јер он својом мудром и разумном снисходљивошћу знаће, да отклони све поводе, који свађи воде, а чедност га његова у такав иоложај ставља, у коме је кадар да све противности, које би се између њега и његових ближњих појавиле, што брже боље отклони. Ко дакле пот шта на разуман. благ начин, тај тиме предобија срца ближњих и њихову љубав стиче. 3.) Желите ли предобити срца људска и њихову љубав сгећи то бива и чедним, трпељивим осуђивањем њихових погрјешака. Многим, се љу хима чини, као да су они обично били за то одре^ени, да им се снак противи, да их свак мрзи и презире. Ми се питдмо, од куд
1) Мат. VIII. 9.