Jugoslovenski Rotar

djusobnom borbom, koja je u nekim sluéajevima zaoStrena do skrajnosti. Razume se da u prvom redu treba inicijativa u tom pogledu da potekne sa strane države, jer su danas u glavnom vlasti u svim državama inicijatori i regulatori u svim privrednim pitanjima, ali verujemo da bi se i privatnom inicijativom, pa i inicijativom Rotara, zainteresovanih u ovom pitanju, dalo postići znatne rezultate. Tek kad budemo organizirali ovu granu našeg parobrodarstva moći ćemo uspešno da radimo na poboljšanju uslova za konkurenciju sa stranim parobrodarstvom. Premijama države za demontiranje starih parobroda, uslovima subvencioniranja it.d. moći će зе [ај део паSeg parobodarstva odrzati tek tada na potrebnoj visini. lako i kapital ima i ovde znatan udeo u rentabilnosti, ipak u glavnom parobrodi, koji obavljaju službu u Sredozemnom moru, zavise samo o domaćem kapitalu i prema tome su uslovi za odplatu toga kapitala znatno povoljniji. Drukčije stoji sa dugom ili prekockeanskom plovid-

>

Pre nego što je kriza zahvatila našu frgovačku mornaricu, neka biodarska društva uspela su da sagrade nekoliko vrlo lepih i udobnih brodova, kojima je vrlo prijatno voziti se danas duž jugoslovenske Jadranske obale. Jedna od takvih divnih ladja Je i „Prestolonaslednik Petar“ Jadranske plovidbe d. d., Sušak.

Before the crisis took hold of the Jugoslay shipping, some navigation companies had suceeded in building a

few very fine and comfortable steamers wiih which it is most agreable to travel along the Jugoslay Adriatic

coast. One of these magnificent ships is ,Prestolonaslednik Petar” (,Crown Prince Petar“), belonging to ,Jadranska plovidba* (Adriatic Navigation Co. Ltd.) of SuSak.

bom, Kriza u na8oj dugoj, prekcokeanskoj plovidbi zavisna je potpunoma o opštim uslovima svetskog parobrodarstva, ali je pojačana znatno i time, Sto su nasi parobrodi potpuno isključeni sa ruskog tržišta, koje je jedrio od najvažnijih, jer nemamo trgovinskog ugovora sa Rusijom. Izgleda za neko naročito poboljšanje barem zasada nema, alı je nesumnjivo, da će konačnu pobedu i tu Odnesti parobrodarstvo sa jačim kkapitalima i modernijom mornaricom. Nažalost, izgledi za nas nisu najpovoljniji, ni u pogledu jednom, ni drugom. Ipak blagodareći štednji i velikom samopregaranju i iskustvu naših pomoraca, moći ćemo još neko vreme da izdržimo tu borbu, a nadajmo se da će se medjutim opšti uslcvi poboljšati,

Uredjenjem jeftinih i dugoročnih hipotekarnih kredita bilo putem Državne Hipotekarne banke, bilo putem druge koje državne ili poludržavne bankarske ustanove, moglo bi se naći veliko olakšanje za naše parobrodarstvo i sprečiti, da ga visoki

LS 7 VREMREaBaONE о аи a а ai

Nastavak na sledeéoj strani