Jugoslovenski Rotar

goslavija . koja pristojno reprezentuje maš turizam u inostranstvu. „Putnik“ poklanja takodje svu pažnju svima ostalim sredstvima turističke propagande: novinarskoj reklami. kolektivnoj propagandi. izdavanju vodića. izdavanju plakata. uredjivanju diapozitiva ı klišea, propagandi putem filma ı putem predavanja. predavanjima ı priredbama preko radia. organizovanju poučnih putovanja stranih novinara ı lekara kao ı pretstavnika stranih turističkih biroa ı td. Naročito moram istaknuti fotoarhiy „Putnika“. koji raspolaže sa preko 20.000 najlepših snimaka sa raznim privlačnim motivima iz svih turističkih krajeva ı predela naše države. Kako Otsek za turizam Ministarstva trgovine i industrije za sada ne razpolaže sa potrebnim sredstvima za organizaciju ı održavanje propagandnih ı obaveštajnih biroa bar u najvažnijim evropskim državama. to Je ..Putnik“ osnovao vlastite podružnice u Berlinu i u Parizu i saradjuje takodje pri održavanju oficielnih turističkih biroa naše države u Budimpešti. Beču. Pragu, Brnu ı Solunu. Sa stranim centralnim turisti¢ko-komercialnim ustanovama, kao Sio su Mer. Cit. lbusz. Cedok ı td. „Putnik“ Je sklopio narocite dogovore takodje za turisti¢ku propagandu na bazi reprociteta. Ovakva saradnja Je za naš turizam od velike koristi. pošto imamo u smislu pomenutih dogovora mogućnost da vršimo našu turističku propagandu putem hiljadu biroa u inostranstvu. koji su interesentima na raspoloženju za obaveštenja o furističkim prilikama u Jugoslaviji ı koji drže naš furistički propagandni materijal na raspoloženju interesenata. Statistika u pogledu posete naše države od strane turista iz inostranstva u toku poslednjih četiri godina pokazuje nam sledeću sliku:

godine 1935 . . . . . . 242.214 => IGE 22 250) ПОБ А ЕН 275:602

Оза НИ og og op ow ASCSM

Ako uzmemo u obzir statistike drugih turističkih zemalja ı ako uzmemo u obzir turističke vrednosti naše zemlje. moramo konstatovati da posećuje našu državu srazmerno mali broj stranih turista. ali pak možemo konstatovati iz godine u godinu lep napredak. Pošto Je naša država u pogledu turističkog prometa aktivna, to su naši propisi za putovanja naših turista u inostranstvo veoma liberalni. Izdaci za putne isprave poprečno su na istoj visini kao u drugim državama a 1 valutne dotacije. naročito za putovanja u klirinške države. nisu manje nego u inostranstvu. Usled valutinih poteškoća koje su se pojavile u prošle godine Je morala naša država dotacije nešto reducirati, alı to samo za putovanja u neklirinške države.

Kardinalno pitanje, koje treba u vezi sa nastojanjem za unapredjenje medjunarodnog turizma u prvom redu rešiti, Je pitanje izgradnje naših puteva. Pretsednik Hoover rekao Je: „Amerika nema lepe puteve zato što Je bogata. već Je bogata zato što ima lepe puteve“, a ova izreka trebala bi da bude na umu nadležnim faktorima pri rešavanju pitanja izgradnje naših puteva. Ako želimo unaprediti medjunarodni turizam ı u našu zemlju privući što veći broj stranih turista. i to u onoj meri koja bi odgovarala prirodnim turističkim uslovima naše zemlje, onda moramo pored pitanja izgradnje naših puteva obra-

489