JUS standardizacija

52

STANDARDIZACIJA

—–R–I––:– Is ————I—=—– ec e —- - e e -IS_--- — ____ ______ _____—___ | ––T PZG. „ _ ng n H—z—IIcčccmocčšš_j_JŠJCJIJAIZižVWWwVCKL mz m—_<=~————IIKC” CTirrr nrram·Tmc HEeeiittcttt

11

— na vratima (desno gore): natpisi A — B — C u pravilnom redosledu,

— na zidu naspram vrata (desno gore): natpis A,

— na krovu (u dijagonalno ležećim uglovima): natpis A,

— na bočnim zidovima (desno gore): natpisi A — D — C — E u tom ređosledu.

Oprema za promenljive oznake

Preporučuje se, da se na jednoj bočnoj strani postavi jedan okvir za listice, ili jedna ploča za lepljenje listica i ostavi jedna slobodna površina za pribeleške kredom.

Veza sa drugim stanđardima

JUS M.Z2.351 — ISO konteneri. Mere i maksimalne bruto težine JUS P.P6.100 — Železnički vagoni za prevoz UIC-transkontenera. Tehnički uslovi

DK 625.24 POOGiG a SRL Eia ŽELEZNIČKI VAGONI ZA PREVOZ, JUS br. 8893 | UIC-TRANSKONTENERA P.P6. 100 Tebnički uslovi 1970.

fFreight wagons for UIC-transcontainer transportation. Technical requirements

–– -- — - — —r—.-· –-- _—-–C II _______________________ O ____________________________ ________ ___

3.2 3.3 3.4

Krajnji rok za dostavljanie primedbi: 1. juli 1970.

Ovaj standard je usklađen sa odredbama dokumenta Code UIC 592, izdanje 1.od 1. 7. 1968, koji je izdala Međunarodna unija železnica (Union Internationale des Chemins de Fer-UIC).

Predmet

Ovaj standard propisuje tehničke uslove kojima moraju odgovarati železnički vagoni određeni za prevoz UIC-transkontenera u međunarodnom železničkom saobraćaju.

Vrste vagona

Za prevoz UIC-transkontenera predviđena su tri tipa železničkih vagona i to:

Tip 1: dvoosovni vagon, Tip 2: vagon sa obrtnim postoljima, Tip 3: vagon sa obrtnim postoljima građen za britanski gabarit.

Opšte odredbe

Vagoni tipa 1 i 2 mogu saobraćati samo na prugama sa gabaritom tehničkog jedinstva (TE, prema objavi 500 UIC), dok vagoni tipa 3 i na prugama sa britanskim gabaritom (prema objavi 503 UIC).

Vagoni određeni za prevoz UIC-transkontenera moraju imati zamenljive delove prema objavi 570-UIC. Osovinski pritisak ovih vagona ne sme preći 18 tona u saobraćaju sa režimom S, odnosno 16 tona sa režimom SS.

Vagoni se grade sa vretenastom kočnicom ili i bez nje, shodno uslovima glave II Objave 543-UIC.