JUS standardizacija

STANDARDIZACIJA 53

---—------ _— ----.)_– —–––_ _ _________L_L_Č_______O_O_O__OL_L_L_L__L___L___________L__OČ_O_O_OČOCO_OČ_O_O_ČO_O_________________—

Sopstvena težina vagona je ista kako za vagone sa vazdušnom kočnicom tako i za vagone sa vretenastom kočnicom.

Vagoni mogu biti snabdeveni stalnim dopunskim priborcm samo uz saglasnost organizacije UIC, a ima se ispitati da li prisustvo dopunskog pribora ne menja svojstvo zamenljivosti. Prijava UIC-a ima se potkrepiti:

a) predočenjem kompletne dokumentacije; b) prototipnom izvedbom.

Vagoni moraju biti sposobni, da sa punim tovarom pojedinačno lako prelaze na priključnom koloseku radijus krivine od najmanje 75 m.

Vagoni u pogledu sposobnosti za prelaz trajektom, IZO7iO9akuČI trajekt za Veliku Britaniju, moraju odgovarati propisima RIV-a.

Posebne odredbe!)

Vagoni tipa 1 su dvoosovni i određeni za režim S. Vagoni tipa 2 imaju dva dvoosovna obrtna postolja i određeni su za režim SS.

Moraju biti tako građeni da se 20-tonski osovinski Moraju biti tako građeni da se 18-tonski osovinski pritisak pritisak na prugama klase C može potpuno isko- na prugama klase B može potpuno iskoristiti.

Tistiti.

Uređaj za amorftizovanje udaraca

Vagoni se grade sa uređajem za amortizovanje udaraca ili bez njega.

Ugrađeni uređaj za amortizovanje udaraca omogućuje uzdužno klizanje za najmanje 500 mm prema svakoj bočnoj strani.

Tehničke karakteristike uređaja za amortizovanje udaraca treba da su takve, da pri natrčavanju nastalo ubrzavanje potpuno natovarenog transportera svede na vrednost 2 g.

Preporučljivo je svođenje na tu vrednost i kod delimično (otprilike do četvrtine tovarne težine) natovarenog transkontenera. Ovi uslovi moraju biti ispunjeni pri natrčavanju vagona za prevoz transkontenera brzinom od 15 km/sat na jedan standardni otvoreni vagon tovaren sa 20 tona rastresitog tereta, a koji stoji nepokretno nezakočen na vodoravnom koloseku.

Glavne mere vagona

Glavne mere vagona bez uređaja za amortizovanje udaraca su sledeće:

Dužina postolja: + 0,010 + 0,010

12.620 m — 0,000 18.660 m — 0,000 Korisna dužina najmanje: 12.500 m 18.500 m Najveća visina tovarne površine od GiŠ-a: 1.210 m 1.210 m Razmak svornjaka obrt. postolja: — 14.600 m 5, a osovina „ = 1.800 m a : (još naodyaddnd) Prečnik točka: 0,920 m 0.920 m

Sopstvena težina najviše: 11 tona 21 tona

Glavne mere vagona sa uređajem za amortizovanje udaraca su sledeće: Dužina postolja: (još neodređena) 19.460 m Korisna dužina najmanje: : 18.400 m Najveća visina tovarne površine od GIŠ-a : 1.240 m Razmak svornjaka obrt. postolja 15.800 m 49 osovina y3 : 1.800 m S : (još neodređena) Prečnik točka 0.920 m 0.920 m Sopstvena težina najviše 12 tona 23 tone

Dužina postolja vagona (između spoljnih strana čeonih nosača) odnose se na vagon bez kočničarskog mosta.

1) Odredbe važeće samo za vagone tipa 1 nalaze se na- levoj polovini stranice, a važeće samo za vagone tipa 2 nalaze se na desnoj. Važeće za oba tipa pisane su skroži. ~ e

Za vagone tipa 3 nisu još utvrđene karakteristi &