Južna Stara Srbija : istorijska, etnografska i politička istraživanja. Knj. 1, Kumanovska oblast : (sa dvadeset i tri slike u tekstu i jednom etnografskom kartom)
ЈУЖНА СТАРА СРБИЈА 507
од Оветлога Цара његову чест због оваквога стремленија на његову чест. (О тога сви се потписујемо за њега и сведочимо као за поштеног човека и верног у царским и нашим црквеним и верским работама и заједно са њим остајемо у покорној нади и верни поданици Њ. Ц. В. Султана Абдула Азиса називајући се јесмо: (Долазе 171 печата и потписа првака Срба, Турака и Арнаута из града и казе.) „20 јулија 1871 године у Куманову“.
Иконом Димитрије пуштен је у потпуну слободу и вратио се у Куманово оправдан и изгледало је да ће се и даље одржати народна једнодушност и оДбити сва ексархијска агитација. Али није тако било. Познато је да Ексархија, приликом свога постанка, није добила митрополитеку катедру и за Скопљанеску Епархију и у Цариграду је се живо радило да се у територију Ексархије унесе и ова епархија. Позната политичка акција у Цариграду у овоме смислу имала је за последицу да се народ и у овој епархији „преброји“, да се „пита“ (народ) да ли је за Патријаршију или за Ексархију; то је тако звани и добро познати у оним крајевима истиљам. Међутим пре но што је дотле дошло у Куманову је се догодио један случај који је ускорио расцеп у народу.
—_ Поп-Неша секиларија имао је сина јединца Арсу. Оженио га је био из Велеса некаквом девојком проблематичне прошлости и желео је да га рукоположи за свештеника, да му се тај чин у племену не угави. Али његов син није био за свештенички чин ни са својих умних недостатака, ни са владања своје младе жене, потоње кумановске попадије Коце (Костадине), у оно време чувене велешке лепотице. Иконом Димитрије није никако давао свој пристанак да се тај човек рукоположи за свештеника, а без тога се то није могло постићи. Али на наваљивање првака и ради одржања народнога јединства и Иконом је пристао да се Арса рукоположи. У име тога поп-Неша је дао једну, за кумановске прилике, велику вечеру на којој су били сви кумановски прваци сем једнога тада младога човека, Тасе Цивка. Цивко, да се освети и поп-Неши што га није звао на вечеру и Коци коју