Moj život i rad

од најбољих радника, по најпростијим цртежима што их може измислити модеран инжењер. „Тај аутомобил ће бити тако ниске ценедаће га моћи купити сваки човек који има добру надницу, те захваљујући њему уживати са својом породнцом природне пријатности и лепоте“. Ова објава није била примљена повољно. Ево како се о њој говорило: „Ако Форд то учини упропастиће се за шест месеца.“ Мислило се да добра кола не могу бити фабрикована јевтино. Мислило се такође да нема смисла продавати их јевтино, пошто су богати људи једине муштерије за аутомобиле. Ја се међутим не дадох шоколебати. У току рачунске године 1908. —1909. продали смо преко Јо.ООО кола Јали то ме није натерало да саградим још једну фабрику. Већ смо били саградили велику фабрику у улици Пикет. Она је вредела бар толико исто колико ма која друга фабрика аутомобила у Сједињеним Државама. Међутим, она није могла бити довољна за повећану производњу која је зацело имала доћи. ГКупих дакле2o хектара земље у Хајланд Парку за који се онда мислило да је удаљен од Детроита.\ Величина простора и моји планови за подизање моје фабрике веће од свих дотадањих, дигли су против мене много света. Већ су се људи питали: „Да Форд неће да банкротира? 11 Ннко не зна коликохиљада пута је то питање било постављено од тога доба од свих оних који не могу да гледају како други успева. /"За годину 1909. —1910., да бих амбртизовао

48