Naša književnost
мр Та а ЊУ ПЕТУ
578 Књижевност
војвода“ окреће својој пратњи и како наређује да се ова очигледна неправда исправи, и то одмах. Видео је себе како иде до Ибраге. Или не !Што да он иде њему на дућанг Него, он одлази кући, својој некадашњој кући, и наређује да његовог бившег агу не пуштају даље од великих вратница.
Губећи се у тим маштањима, умало није заборавио да потражи човека који ће му написати молбу. Ипак, на време се сетио н
брзо отишао у Бесарин хан. Ту је нашао бившег учитеља на сга-
ром месту.
Нит' су се питали за здравље нит' су се много погађали. Симан је рекао каква му молба треба, учитељ је рекао да може и то бити. Сексер на српском, два на немачком језику. Симан је решен за српски.
Он за ту одлуку има више разлога. (Он увек за своје одлуке има много разлога, често и противречних). Прво, он и нема у џепу цела два сексера; друго, откако је чуо за долазак „царског амиџе, и откако му је, уз помоћ ракије, синула у глави његова нада, он је у
таквом наступу оптимизма, да се и не пита који језик правда боље
разуме, и не помишља да би могао не успети; треће, што да даје свој рђи и потурици и пару више него што мора.
— За сексер, и српски, -— каже Симан одлучно.
Са уобичајеним церемонијалом, достојанствено и важно, са златним прашком по крупним речима од којих „свака бије као маљем“, учитељ је написао молбу, која је почињала речима: „Ваша царска висости! У поданичкој понизности обраћам се...“ и прочитао јг полугласно запањеном сељаку, а затим је отресао прах са листа, пресавио га и, примајући сексер, упитао:
— Хоћемо ли да попијемо по једнуг
Познавајући учитеља као човека који углавном пије .„џабну ракију, а само у крајњем случају плаћа сам, Симан је рекао да нема кад и да му се не пије.
Тада је учитељ, зажмуривши на једно око, запитао Симапа како мисли да преда молбу. Сељак није био расположен да дуљи разговор са човеком који један његов сексер већ држи у свом џепу, и рекао је да је то његова ствар. Учитељ га је уверавао да то није тако просто ни лако, али сељак је избегавао даљи разговор.
— Предаће Симан, па да ће се у тицу претворити.
И отишао је низ стрму и дугачку авлију. А учитељ је кренуо на полицију да и ту ствар пријави, као што је достављао све остало што би чуо и видео. ;
с“