Naša književnost
< + и «о = в + об -Е
св. 10 год. ТУ БЕОГРАД ОБТОБАР 1949 —____- ___н_---_-_-нвиссцицисииинницин=
НАШ КЊИЖЕВНИК У БОРБИ ЗА МИР
Други октобар“ је дан борбе за мир у целоме свету, који празнују све мирољубиве демократске снаге човечанства. Књижевници наше земље придружују се општој манифестацији напредних сна“ га света за одбрану мира. Данас се доиста може констатовати да су времена у којима живимо обележена, између других знакова којима се карактеришу, и несумњивом, видном опасношћу по мир. Економска криза, која се: јасно појављује и све брже наступа, изазива империјалистичке силе, и специјално монополистичке- факторе Америке, која империјализму стоји на челу, да се све агресивније одређују. То је побудило напредне снаге света да се солидаришу и уједине у борби за мир и да супротставе тој агресији империјалистичке политике активну жељу радних маса читавога света, које претстављају огромну већину човечанства, да се мир сачува и да се живи у миру. Фронт мира је имао и моралну и политичку снагу у Совјетском Савезу, са земљама народне демократије, да-' кле у свету социјализма или који изграђује социјализам. У том фронту мира, као што је познато, наша земља била је не само на видноме месту по положају и угледу који има у напредноме човечанству, него и једна од најактивнијих у самој одбрани мира.
Али нажалост, ми у овоме моменту морамо констатовати и то, да је у фронту за одбрану мира у последње време, отприлике од пре годину и по дана на овамо, направљена врло опасна бреша, један тежак раздор. И за политику сдбране мира, за људе који се стављају у службу политичке одбране мира, на „тај начин се несумњиво створио један нов и врло важан проблем. Ми данас непобитно утврђујемо да се између речи и акције, између речи и дела ствара све јаснији и све неугоднији раскорак. Југословенски министар спољних послова, друг Кардељ, на садашњем заседању Генералне скупштине ОУН у Америци, то је јасно и убедљиво утврдио: „Размимоилажење између речи и дела у данашњој ситуацији заузима запрепашћујуће сразмере.“ Ово размимоилажење је не само запрепашћујуће као појава, јер долази управо са стране од које се таква појава није смела јавити, него је запрепашћујуће и у томе смислу што претставља нову опасност за одбрану мира и за мир уопште,
с Говорено 2 октобра о. г. на пленарном састанку Удружења књижевника Србије.