Naša pošta

84 НАША ПОШТА

неспособан, или лењ бев воље да научи, или несавестан или рђавог владања, т. ј: не одговара ва службу која му је поверена. 2) довољан; дефиниција: службеник слабије стручне сиреме, или слабијих личних, умних способности; али може да послужи ва мање важне послове т. ]. довољан за службу; или не показује много воље да се усаврши; прилењ,; уопште слабији службеник;

3) Оцена добар. Дефиниција: службеник добар у пуном смислу речи, али само добар, т. ]. довољне стручне спреме, савестан, вредан, доброг владања, али се ничим нарочито не одликује; може да поднесе за старешину мањих пошта, телеграфа и телефона.

4) Оцена врло добар. Дефиниција: службеник одличне стручне спреме; савестан, и вредан; одличног владања; лично способан, енергичан и способан ва старешину веће поште и телеграфа, ва референта у Дирекцији и Министарству.

5) Оцена одличан. Изузетна оцена. Дефиниција: сва својства као оцена врло добар; поред тога: пун иницијативе; прати пошт.-телегр. литературу; способан да напише стручан реферат или чланак; у стању да одржи предавање или конференцију. Службеник способан да постане управник поште и телеграфа у 1 категорији; шеф отсека и инспектор у Дирекцији

"и Министарству.

Значи оцене 1, 2, 3,%,5, које одговарају оцени слаб, довољан, добар, врло добар и одличан. Само ових пет оцена могу да обухвате целу скалу вредности и способности и све важније нијансе у процени појединих службеника. Оцена слаб остала би ва слабе службенике; оцена довољан била би "ва оне који су до сада били оцењивани са добар; оцена добар ва оне који су заиста добри; оцена врло добар, за оне који су до сада заслужно оцењени са одличан; а оцена одличан ва оне који су изузетних способности и најбољи међу одличнима.

Јасно је да су досадашње три оцене недовољне и неодређене; да су службеници досадашњим оценама нетачно и неправично оцењивани; да са досадашњим оценама није прављена међу службеницима она потребна разлика која де факто постоји, и најзад досадашње оцене нису биле такве, а треба да су такве, — да код службеника створе амбицију, жељу за усавршавањем, онај похвални ривалитет, који људе нагони да иду напред, да уче, да постају све бољи и све способнији. Најзад са ових пет оцена постигло би се, ако се исправно ради и строго и прецизно оцењује, да на управне положаје, на више положаје у Дирекцији и Министарству долазе службеници на основу оцене о њиховој спреми и способности, теоријској и практичној. Овим начином биле би донекле коригиране или уклоњене и све оне грешке, које ствара подела чиновника на категорије т, ј. подела према дипломама, у томе смислу што