Naša pošta

88

Узмимо у обзир само централна државна надлештва у Београду, које у осталом. овај напис п.тангира. Сва, ова надлештва. имају у већини случајева своје архиваре и експедиторе, или један од њих врши обадве дужности. Они би могли свакако, после тродневног практичног уповнавања послова код једне од наших пошта, бити оспособљени да врше поштанску службу исто онако као што је врше општински поштари у смиелу правилника за вршење службе код општинских пошта, На овај начин све службене послове свога надлештва, који су у вези са поштом могу обављати —- свршавати и размену вршити са одређеном поштом преко примо-предајне карте, једанпут или дванут дневно, према већој или мањој потреби односног надлештва. Пошта би била та, која би пренос поши"љака вршила једним ауто-ходом са тачним распоредом времена,

Сматрамо ово сасвим једноставним и лако изводљивим, са мало труда и воље од стране надлежних, па га зато износимо као један свој тредлог. зе У ј а ЕЕ

1 15.

ИЗ КЊИГА И ЛИСТОВА

= Време 141 доноси напис „Мале тајне великих установа,“ Београд експедује културу: 200.000 новина и часописа дневно, Милиарде пролаве кроз београдске поште, Модерни свезнајући-писмоноша. 17 пошта — 700 поштара. Београђани испишу годишње 320 милиона писама.» Напис, од Д. А., информативан и занимљив, попраћен је „успелом илустрацијом, која приказује страну живота и рада у пошти.

— Телегр. раденици Депетро и Воазен затрпани су при раду на подземним инсталацијама у Паризу: Кад су постављали каблове, под сводовима градске канализације, вода је изненадно покуљала. Леш „Депетров није се могао пронаћи.

— Академија наука у Ватикану одлучила је да издаје радио часопис Ватикана.

— Од Париза до Лондона свака поштанска пошиљка може да стигне за два часа. И сваки може за два часа да буде у Лондону. Одиста, каже један чиновник париске поште да су телефони у данашње време сасвим излишни. ;

Ова. организација је спроведена тако, да париски листови преносе фотографије из Лондона путем радиа, а пакете и остало преносе авионом, који неколико пута дневно одлазе ив Париза за Лондон и обратно.

= У Њујорку је одржан конгрес америчке велике индустрије, на коме је један стручњак за аутомобилску индустрију изнео податке о продукцији на пољу аутомобила за последњих седам година. У целом свету је ва 7 година фабриковано укупно 85.6 милиона аутомобила. Од тога је у Европи фабриковано само А милиона. Вредност ових аутомобила износи два пута више него што вреди цела резерва злата у свету. У С. А. Д. методе рада у аутомобилеким фабрикама су се толико усавршиле, да се дневна продукција могла повисити на 20.000.

— Пробни лет највећег ваздушног брода насвету. — Недавно је извршен нови пробни лет „Акрона“ у Америци. Ваздушни брод ,„„Акрон“ је два и по пута већи од „Графа Цепелина“.

— Инжењер д-р Фридрих Шмидел послао је ових дана једном пробном ракетом прво ракетно писмо. Ово писмо било је нормално жигосано на пошти у Грацу и добило специјалне ракетне марке са ознаком ракете Р 1. Писмо је адресовано на редакцију берлинског листа ,Берлинер Тагблат“ асадржавало је само поздрав. Писмо је стиглоу Берлин, али се није могло констатовати на ком је месту ракета пала и ко је то писмо нашао и предао га немачкој пошти. Одакле је то писмо уручено редакцији тога листа.