Naša pošta

346

Г. Д-р Никола Гаћеша овим својим радом обогатио је нашу сиромашну стручну литературу једним делом од првокласне вредности те ће оно, заједно са књигом г. Матије Шипуша, вишега саветника, добро доћи свима нашим људима који хоће да читају и да се у служби својој усавршавају. Може се набавити непосредном поруџбином код писца, Загреб, Смичикласова 24 Стаје 30 дин. укусно броширана, а 45 у елегантном платненом повезу са златним натписом.

Југословенска Библиографија. Попис свих књига и публикација које излазе у Краљевини Југославији, Излази једанпут месечно. Према званичним подацима Народне библиотеке у Београду издаје Савез књижарских организација Краљевине Југославије. Уређује Михајло Подољски, библиотекар. Претплата: за чланове Књижарских организација 40.—, за остале 80.— динара,

ВЕСТИ:

КРАЉ ПЕТАР П

Велики добротбор Удружења особља Глабне Поштанесће Ауџтогараже.

Удружење особља Главне поштанске аутогараже, примило је од Управе Двора Његовог Величанства Краља суму од 1.000.— динара, те је Удружење уписало Његово Величанство Краља Петра П за свог првог Великог добротвора.

ПОХВАЛНИЦА САОБРАЋАЈНОМ ОСОБЉУ

Поводом смрти и сахране Блаженопочившег Витешког Краља Ујединитеља, поштанско-телеграфска, железничка и бродарска служба нашле су се пред једним изванредним увећањем дужности, по важности и обиму. Према општем признању оне су свима тим дужностима одговориле у потпуности онако како је било оправдано да се од њих очекује.

Министар саобраћаја г. Огњен Кузмановић упутио је тим поводом преко „Службеннх новина државних саобраћајних установа“ следећу похвалницу особљу ресора Министарства саобраћаја:

„Истичем са похвалом високо схватања и ревносно вршење дужности код железничког, поштанско-телеграфског и бродарског особља у овим тренутцима и надам се да ће ревност особља Министарства саобраћаја остати увек на достојној висини“.

НЕСРЕЋА ИЛИ ЗЛОЧИН Н, БРОДУ МОВЕО САЗТЉЕ

Позната је широм целога света несрећа доживљена пожаром на броду Моро Кесл који је путовао из Хаване за Њујорк. На догледу америчке обале брод је беспомоћно изгорео. Из изјаве коју је дао Роџерс, шеф радио службе види се, да је помоћ тражена тек у последњем тренутку, кад је све било доцкан, Он прича: „Кад сам последњи пут давао знак за позив у помоћ, пао сам онесвешћен на усијан под кабине и Алањи, (његов помоћник) изнео ме на леђима у тренутку када је кабина увелико горела“.

Правилима службе строго је забрањено радиотелеграфистима да без изричне заповести команданта брода могу давати сами, по својој сопственој оцени о опасности, уговорени знак 505.

И овде, као и на Титанику, као приликом пожара на Жорж Филипаруи Атлантику радиотелеграфисти