Nedelja

Страна 24

Број 6.

Власник и одговорни уредник |Стева П. Видаковић, Царице Милице ул. 4. — Штампарија „Меркур". *

година Марија Лујза воли свога мужа „до лудила" {како она каже); она је у њега заљубљена, њим је прожмана; она само њега зна и хоће само њега да зна. Они лепо живе, имају пријема у најбољим друштвима и зато треба великих издатака Марија-Лујза хоће да је мужу лепа, јер он товоли и тражи; али она хоће и да је једино она предмет његове иажње, зато купује најбоље тоалете и прави несразмерне издатке. Боји се да не изгуби љубав свога мужа, боји се да је он не запостави другој једнога дана и зато не бира срества за своје издатке на тоалету. Она од своје пријатељице Изабеле краде ковац и већ је за четири месеца украла 21.000 дин. То је примећено и Рејмон је довео Годоена, старога судију и доброга иследника, да пронађе крадљивца. Годоен тражи и пронађе крадљивца — и то је, како он саопштава породичном већу, сам Фернан, син Рејмонов. Годоен је погрешно истраживао и погрешно закључио своју истрагу. Фернана је он видео само онда да иде у будоаре Изабеле и МаријеЛујзе, кад је он, Фернан, носио своја љубавна писма упућена Марији-Лујзи. Он воли Марију-Лујзу и зато се жртвује и њену кривицу при ма на себе. Дакле, он је крадљивац. Његовог поштеног оца Рејмона то вређа, за њега је то удар и ужасан бол. Цела кућа је узнемирена; неспавање, саветовања и дуга узбудљива објашњења. Док се Рејмон у својој соби решио да сина пошаље у Бразилију на поправку, дотле је у соби Ришара и Марије Лујзе дуго и страхотно објашњење. Ришер нађе 6000 динара код своје жене, узнемири се, почне је испитивати, од куда јој нован, како је она то могла уштедити.... док напослетку не добије њено признање да је она крадљивац и тумачење због чега је то урадила. Ришар је на прекрету, жали Рејмона и ишао би да

га утеши истином, али га. жена претњом самоубиства зауставља. Међу њима је сада тек дуго објашњење, од куда Фернан да испадне крадљивац ? Она му и то објасни, да се Фернан просто жртвовао, јер је воли, али да га она не гледа и да је индиферентна, јер га сматра младим и неозбиљним. Ришар је љубоморан и неверује и хоће цаау ствар да рашчисти. МариЈа Лујза га моли за опроштај својом чистотом и поштењем, својом љубављу великом, али јој он разјарени мрж, не верује и одбија. На послетку сама Марија Лујза призна целу аферу пред Изабелом Рејмоном, јер није могла тај грех поднети и другога невинога казнити. Племенити Рејмон јој прашта, муж се увери да је она добра и поштена и да је он крив, јер је сам научио на кокетовање, чему је била крађа последица. Ришар и Марија Лујза одлазе у Бразилију на место Фернана; Марија Лујза се са Фернаном прашта као са братом и добрим пријатељем. Комад је израђен у форми мелодраме, како га назива Емил Фаге ; базира на једном чисто психолошком мотиву: љубав жене према мужу и велико самољубље. Драмска радња је врло течна и озбиљно логична. Анри Бернстен је овом драмом себи стекао видно место у модерној драмској литератури француској. Г-ђица Крњићева је приказом Марије Лујзе имала много већега успеха него у Саломи. Ришара је играо г. Д. Милутиновић местимично добро. Рејмона је играо г. С. Тодоровић и није имао успеха, нарочито у трећем чину, који апсолут то није израдио ђ. Богић е играо младога Фернана; је његов репертоар, бис 4 врло добар.

ШПИЈУНИ осуђени на 5 година робије,

Карпо Милер трг. агент.

[Живојин Јанковић " официр у пензији.