Nova Evropa
говори да је само оно „пучко“. и „народно“ што је сељак имао пре 50 или 100 година. Пучка уметност мора да остане жива, њој се мора да приближи и академска уметност, и са њом се веже, тако да народу постане разумљива, и потребна у свагдашњем животу. Народној је ношњи потребно упепити свеже крви, да оживи и постане права и салонска, те да се је и дама не клони и не стиди, у обичном обитељском животу; јер и у градовима живи исти народ као и у покрајини. Када дотле дођемо, добиће академска уметност ширу подлогу, и извор за даљњи свој развој у народном смеру, од којега се је удаљила у својем космолитизму, От, Јосип Мантуани.
Moderno slovenačko slikarstvo,
Volfovom smrću (1884) nastala je u slovenačkoj umetnosti za neko vreme praznina, Nije naime bilo umetnika Voltove unutarnje širine koji bi mogao prihvatiti njegovu neposrednu umetničku zaostavštinu; ostali su tek epigoni njegove forme, i zanatlije koji su prekrajali njegovu monumentalnu sadržinu prema novoj nameri i zadaći, Majstor Volf našao je, za svoje lično raspoloženje, predmet u religijoznim snovima; da je imao formalno dorasle naslednike, oni bi morali tražiti nov uzvišen siže, kao što se na Zapadu posle Nazarenaca pojavila istorijska škola, Kulturni odnosi slovenačkog naroda nisu stvorili predшуеје za taki razvoj, i zato u Slovemačkoj nestaje за УоПот njegova stvarajuća tradicija, Dva njegova učenika, Ivan i Juraj Šubic, delovali su u tudjini; za obojicu bio je korak u Haliju, odnosno u Beč, sudbonosan, budući da su time uzeli . na sebe novo, medjunarodno i savremeno, obeležje, Doticaj s mladim umetnicima na strani uticao je jače nego li sama škola, jer je u. obojici probudio umetnički interes za tadašnji savremeni život, koji je tražio nov odnos i nove prikazivačke forme. Karakteristično je za braću Šubic, da nakon istupa 12 Мобоуе radionice nikad nisu pokazali da su učenici snažnog majstora, пебо su — na osnovu najrazličnijih uticaja, u kojima se klasični uzori školskog znanja mešaju s modernim tekovinama — tražili, opterećemi mnogim poručbinama, svoj put vlastitim umetinimama, kao pravi samouci, U svom delu, koje obasiže, uz pro. storne dekoracije, svete i »žanr« slike, postali su oni više ili. manje mijansirani realiste., Naučena monumentalna forma morala je nestati s promenom odnosa prema prirodi; nov izražaj utirao je sebi put polagano ali sigurno, Juraj Šubic razvio se u” svežoj atmosferi francuskog slikarstva pre nego njegov brat. Ivan, koga je sprečavala njegova poznija stalna služba, Juraj je
214,