Opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ ====== требу, држање луксузних и путдичких аутомобила, за личну употребу као и теретних аутомобила, за саобраћање шпедитерских колавагона, за дозволу стајања на одређеним станицама за аутомобиле и фијакера, за шпедитерска кола, таљиге, М1оторни трицикли, и моторни велосипед са и без корпе и ва вслосипеде, за употребу летњиковца и друпих зграда за становање лети, које по-стоје ван грађевинског реона, за истицање и држање фпрми, за одобрење сталног лепљења несталиих плаката, објава, реклама и т. д. за вешање и лепљење сталних реклама, објава, плаката и т. слично, за дозволу држања паса, за приређивање балова, забава, изложби, циркуских, биоскопоких, музикалних, мађионичарских представа, излагања на углед разних знаменитости и реткости као што су: слике, панорамске, пластичке, мовструозне и томе сличне знамевитости, излагање појединих животиња за себе или у гомили (менажерији) и томе слично и свирање, певање, засебно или у 'груп-и; за јеловнике и за рачуне, ноте извештаје за јело и пиће и преноћиште у кафанама и хотелима, за странце за бављење у Београду, такса на чисту добит код ових акционарских друштава, банкарских, кредитних, штедионичних и у опште трговачких и занатлијаких и о-сигуравајућих друштава, такса са седење после 23 часа ноћу по кафанама, ресторацијама, пивница'ма, баровима орфеумима, кабареима, вариетеима, кафанским позориштима и другим локалима. Све напред побројане таксе означене су у Тар. Бр. 393—412. и по њима врши наплату таксено-привредни одсек. То су таксе које се наплаћују по> таксевој тарифи у корист општпнске касе, те је са они.м завршево 1 и излагање истих. * Пошто је Београд са околином за време светског рата био- веома важна стратегијска база то је он, као такав био увек и попришге ратних операција. После реокупације » ко»ачног ослобођења!, тај исти ратни Београд, који је м!ного и мвогО' пострадао услед непријатељских најезда, изискивао је такође мвого подизања и уређења у сваком погледу. Те све потребе је имала да спроведе највећим делом општина града Београда, а да би се .све то могло- спровести потребво! је било створити и вовчана средства за ту цељ. Једиви излаз из ове по све тешке ситуације био је, повећање већ постојећих и увођење нових такса, пошто су те таксе биле један 'од главних финансиских иЗв1ора!. Тако је Министарски Савет већ 21. октобра 1921. године, а ва предлог суда и одбо-

- Страна 219 ра општине града Београда, одобрио прв>о повећање постојећих такса 1 . Но, пошто су потребе биле и сувише велике а вовчана средства по ове недовољва, фо је следов^ао и други предлог од стране суда и >одбо!ра за повећање постојећих и увођење 1Н0ВИХ такса, те је г. Мин. ф!ин. на освову зако!Нског овлашћења, предв^иђеБОг чл. 24. зако;на о држ'ав :Ној трошарини, таксамаи пристојбама усвојио одлуку суда иодборапод АБр. 6774 и 6775 од 31. марта 1924., решењем св!ојим Бр. 12327 од 30. априла 1924. године, и повећао гаксе из одељка „Л" тарифе од Тар. Бр. 333 до 407 таксене тарифе закона о таксама од 30. марта 1911. године као и увођење нових такса од Тар. Бр. 407—412 напред поменуте тарифе. Доцвије су 'одобрене још и специјалне салитетске таксе решењем г. Министра финан. ДРБр. 53560 од 8. маја 1928. годиве а по предлогу суда и одбора АБр. 8710/928. Најзад у виду таксе, београдска општива; врши ваплату преко таксено-привредног одсека од поједивих оопственика имања испред чијих је имања израђен Тротовр од асфалта. За наплату ове таксе београдска општина је добила: (овлашћење још у финавсијском закоиу за 1927.28. годиву |на оснОву чл. 324. истог закона, које је овлашћење чл. 76. закона за 1928/29. стављево' ван онаге. Па, камо је финавсијеки закон, закон који има силу и снагу оам 1 © за једну годиву, то се је, пошто за варедну годину 192:8/29. није унесено напред поменуто овлашћење, са гашењем финансијског закона за 1927/28. подину угасило и пра1В!0 — овлашћење општини за наплату таксе за трото&ре од асфалта. Чланом 8. Закона од новембра 1929. године о продужењу важности измена и допуна одредаба, ранијих финансијоких закона, односећих се на самоуправна тела, поново је враћена у живот одредба чл. 324. финансијоког закона за 1927/28 годину. По напред поменутом чл. 8. такса за израђени тротоар од асфалта наплаћује се у износу ефективних трошкова од власника зграда и то само једавпут али у четири семестралне рате почев од дана достављено-г обрачуна. За наплату ове таксе прописан је и правилник који је израдила Техничка Дирекција београдске општине а који ће ускоро бити потписан. Предвиђене су и месечне отплате. Право на ову наплату општина има и по § 465. т. 3. грађ. суд. поступка. Неуредно плаћање ове таксе даје општини право, да се користи чл. 32 Закона о таксама т. ј. егзекутивном наплатом.