Opštinske novine
Страна 708
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
осветљени, а систем причвршћених, нспокретних клупа старе школе замењен је слободним столицама и столовима који се могу померати и размештати онако како то буде
потпуно опремљене радиониде за лакше занате. За женску децу, поред предавања, постоје простране сале у којима се на пракси уче вештини справљања јела.
Пространа добро вентилисана гимнастичка сала до које се налази простор са тушевима (десно)
било најзгодније за ноједине случаје и поједина предавања. Осим тога осећање везаности замењено је слободним покретањем свога седишта и стола. Озбиљније и дубље познавање природних наука захтева посебну пространу салу у којој се могу вршити експерименти п демонстрације помоћу пројекција на. платну. Поједине збирке не чувају се под кључем него су изложене у стакленим орманнма дуж светлих ходника, тако да деца могу и за време одмора да их разгледају.
Модерне покретне столице и столови од лаког метала замењују непокретне школске клупе (Франкфурт) Модерна педагогија неизоставно захтева да се деци пружи могућност лакшег ручног рада, па ћемо стога у новим школама видети
У новој школи нису више потребне ироповеди о чистоћи тела. После гимнастичких вежби на свежем ваздуху или у пространој добро вентилисаној вежбаоницн, свакоме детету ће битн пријатно да уђе у салу са тушевима, која је одмах до вежбаонице. Порел чисто физичке културе — гимнастике, купања, —- савремена педагогија захтева и рад у врту. Ј великом васпчтном значају рада у врту гозорп се већ одавна, а и резултати који су тиме ппстигнути учврстили су мишљење да вртарстг.о треба да у!>е у састав школског програка. Највећа пажња обраћа се обради шкјлског дворкшта, управо оног земљињпа к..1је се налази око зграде. Ако су досадања двгришта биле скучене поврпшн*. посуте шљунком, где су деца имала да нађу разоноде и одмора, данас се тежи за тим да она стварно одговарају свима потреба.мл и жељама школске деце. Травњаци за гимнастичке гежбе, ливаде за игру, басенн са тушевима под ведрим небом, терасе за сунчање, разредни вртови, —- све су то ствари које чине школу привлачном за децу и које ће чинити да школска дворишта буду у стварн исто онако важни елементи као и саме учионице. Да би деца у школи осећала да су у својој кући, у згради која је ради њих начињена, биће потребно из основа мењати ланашњи тип монотоне и непривлачне школске зграде. Ако се још не може говорити о по-