Opštinske novine
БЕОГРАДСКЕ НОВИНЕ
Стр. 509
на остварењу овог циља, јер се служи сретствима и методама помоћу којих се ово може извести. Скаутизам изводи своју обуку (вежбање, рад) помоћу игара, бављењем у природи, ручним радом и музиком. Игре су у васпитању деце и младих сретство које је дубоко усађено у дечју природу. Дете, као и свако друго младунче, без икаквог нарочитог упута и учења игра, играјући се оно се развија, стиче искуство и спрема се за озбиљан рад — за живот. Дечје самоникле игре сретамо код свих народа, урођеника —- примитиваца као и код високо културних народа. Скаутске игре имају исту улогу да децу и младе физички развију, свака игра је у вези са кретањем, вежбање са често врло сложеним — координираним покретима, који у исто време вежбају и усавршава.ју сва наша чула. Игра такође дисциплинује, у игри се учи реду, стрпљењу, заједничком и сложном раду. Кроз игре могу многе корисне ствари да се науче и скаутизам врло често употребљује игре да помоћу њих лакше, брже и са више интересовања изврши обуку многих ствари (прва помоћ, значарство, развшање способности опажања, посматрања, извођења закључака, оштрења чула, окретности итд.), у играма се развија и такмичење ко.је још више привлачи игру. Али у скаутизму се увек пази да утакмица у игри не постане главни циљ, као у спорту. Обраћа се пажња увек на најслабијег играча. на најслабијег свога члана. Тежи се више да се слабији и мање вешти усаврше, него да се само појединци истакну и постигну оекорде и недостижно савршенство. Игре су готово \'век скупне. и цени се способност целе групе, а не само појединаца. Тиме се развија солидарност, дух за једнице и сузбија ју се превелике личне амбиције и себичност. Све се ради за целину, за другове, за општу ствар. Из игара се прелази на 1'едну озбиљнију ствар, а то је ручни рад (вештарства или аматерства). Ручни рад је саставни део физичког васпитања као и игра, као и гимнастика, само је он од много веће моралне и практичне вредности. Ручни рад развија физички (мишиће), вежба чула, васпитава укус, развија жељу и способност за стваралачки рад, даје /З &довољство које има сваки кад нешто створи, цачини, постиже извесну корист, ствара нодтговање за рад, нарочито мануелни рад, као и поштовање за оне који се баве поглавито или искључиво мануелним радом. Исто тако и игре, као и ручни рад, одговарају природи дечјој, јер свако дете је по нагону активно и тражи занимање, ако му га не пружимо, ако га у томе не руководимо, оно може лако отићи странпутицом. Дете радо подражава и зато му треба пружити прилике да подражава добре и корисне ствари. Упу-
ћени васпитачи обилно се користе овим дечјим природним особинама, које, ако се на њих не пази, могу да буду врло опасне (подражавање пушења, пијења, коцкања, апашких дружина, као и многих других неморалних и криминалних поступака итд.). Скаутизам врло много води рачуна у каквој ће средини и под каквим спољним околностима извоДити своју обуку и вежбе. Најподеснија и најздравија је средина природа, то је чист ваздух. Због тога се избегава не-
Београдски скаути на логоровању: Управа Шумске школе за вође са старешином г. др. Поповићем
потребно и дуго бављење у затвореним, непроветреним просторијама, јер нарочито градска школска деца и сувише се баве у таквој средини, те је за њих прека потреба да по могућству све своје слободно време проводе на чистом ваздуху. Најчистији ваздух наравно може се имати у пољу, шуми, крај воде, далеко од града и његове прашине и дима. Игре и многе ручне радове (вештарства), скаути изводе зато у пољу. Све слободно време, било да је то дневни одмор, недељни или школски распуст употребљује се за шетње, излете, путовања и логоровања. Бављење у природи, на чистом ваздуху,