Opštinske novine
376
Београдске општинске новине
и огромне водене површине, нарочито око нове Северне станице. До 1950 године морају с.ве основне стварИ бити готове; нова Јужна станица мора бити готова до 1945 год. и предата саобраћају, а нова Северна стакица до 1948 год. Али и поред ових чисто саобраћаЈних и естетских послова Берлин ће добити и у социјалном погледу. Одлучено је да се стари део града (сити) санира, да се у н>ему смањи број становника па да би у духу здравствене политике сваки грађанин могао добити здрав стан. Због тога ће се по новим грађевинским теренима, који ће се добити после уклањања железничких станица које смо споменули, зидати годишње по 20.000 нових здравих станова. Садашња уредба о извођењу регулационог плана настојала је да град изгради у концентричне кругове, у којима су зграде у толико ниже у колико су даље од центра. То је имало као последицу да су код рашћења града ови прстенови из Уредбе спречавали
■ ■ . ... V,: ..
Антонио Гамберели — Ил Роселино: „Матео Палмиери" (Са изложбе „Италијански портрет кроз векове")
правилан развој града и спутавали његову очигледну тенденцију у ширењу. Нове саобраћајнице север-југ и истокзапад измениће сад ове прописе и неће дозволити да се велике грађевине гомилају само у центру већ ће се оне протегнути и дуж нових осовина, тако да ће допустити развој центра на све стране. Најзад се предвиђају нове зелене површине, а нарочито велики број малих паркова расејаних по читавом граду, који ће послужити као дечја игралишта. Тенденција је да зеленило у великим површинама што дубље продре у град и да се међусобно повеже. Све ће ово у многоме изменити лице Берлина. Цела замисао је доста смела, јер се у стручним круговима сматра као новост у урбанистичком погледу извлачење железничких станица из града и њихово постављање ближе периферији. Али темпо наших дана захтева да се за њим иде у корак. Архитект Драго.шр Поповић
Бенедето да Мајано: „Пијетро Мелини"
(Са изложбе „Италијански портрет кроз векове")