Opštinske novine

Прве међународне аутомобилске трке у Београду

551

Наши аутомобилски асови Поред немачких тркача у такмичешу тркачких кола узео је учешћа и један Београђанин, Бошко Миленковић, на својим малим тркачким колима „Бугати".

Ч

Г. Бошко Миленковић за време трке

Наш Давид имао је толико смелости да се такмичи са Голијатима чија су кола била три пута јача од аутомобила нашег возача. Па ипак, Бошко Миленковић се јуначки борио и освојио је симпатијг публике. Од других наших истакнутих возача највећу пажњу и интересовање побудио је ,,Чика Саватић", наш нЗјславнији и најбољи аутомобилски возач. Он има шесдесет година и био је најстарији међу учесницима на овим великим аутомобилским тркама. — Живео Чича! — викали су гледаоци још на тренингу када би се појавио популарни Радован Саватић, пионир аутомобилског спорта у престоници и неоспорно најбољи и најсмелији возач кога смо досада имали. Треба још похвалити Дорћолца Павла Меламеда, који је с много вештине возио своја кола, и Стипу Вуцимиловића, као и остале који су узели учешћа на овим такмичењима и допринели много развоју аутомобилског спорта код нас. На дан велике трке Још сасвим рано на дан велике трке Београђани су почели да се окупљају на Калемегдану и трибинама. Организација је била изванредна и све је текло у највећем реду. Још пре почетка трка дуж стазе било је пуно света. Нарочито су били верни гледаоци са стајања. Преко десет хиљада људи било је расуто дуж Калемегдана још пре почетка трка. Такмичење је отпочело у 11 часова пре подне, када је отсвирана државна химна и подигнута на јарбол више трибина државна застава. У том моменту, када је дат знак за почетак прве мотоциклистичке трке, у почасној

ложи запажени су претседник општине г. Влада Илић и многи чланови почасног комитета. У првој трци борили су се за прво место државни првак Антон Уројић, Душан Брезник и Михаило Борисављевић. Међутим, фаворит ове трке изванредни Уројић, који је био далеко измакао испред осталих, морао је због дефекта на мотору да одустане. Победио је Душан Брезник. У трци мотора с приколицама, која је изазвала велико интересовање, победио је поднаредник Шпиро Данилић са сувозачем Јованом Попиводом. Врло узбудљива борба водила се у трећој мотоциклистичкој трци између Антона Уројића и Јанка Мишке. Победио је Мишка, а други се пласирао Антон Уројић. Трка полициске страже била је врло интересантна. Награду управника града Београда добио је Владислав Чорак, а други је био Емил Маргетић. Најинтересантнија и најлепша мотоциклистичка трка била је трка мотоцикла до 1000 кубних сантиметара. Борба је била врло узбудљива и све до циља није се знало ко ће победити, да ли Никола Јурчић из Загреба, Јоже Цикларж или Антон Уројић. Награду Владислава Рибникара, директора „Политике", добио је Јурчић возећи просечном брзином од 105 километара на сат. Врло узбудљиве аутомобилске трке После подне, већ у два часа, отпочеле су аутомобилске трке. Такмичење су отворила спортска кола. Возило се десет кругова. У првој класи победио је Чех Форманек, а у другој класи Радован Саватић. У друшј аутомобилској трци спортских кола водила се врло жустра борба између Румуна Кунца и три немачка мускетира Венхера, Брима и Резеа. Немци су у почетку водили, али их је Кунц прелазио једног за другим. Он је возио изванредно добро и брзо и изгледало је да ће сигурно победити. Међутим, пред крај трке, Кунц је ударио у једно дрво и због дефекта на мотору био је принуђен да одустане од такмичења. Победио је Немац, Брим, други је био Резе, а трећи Бенхер. Најлешиа трка лаке категорије вођена је између Румуна Жана Калцијану и наших возача. Победио је сигурно Румун. Он је одушевио публику својом изванредном вожњом. Фаворит ове трке био је Београђанин Меламед. Он је опет имао велику несрећу. Већ после првог круга упалио му се мотор, али је он и даље храбро возио. Тек после четвртог круга зауставио је кола и угасио је ватру, али је изгубио доста у времену и пласирао се на треће место. Па ипак, због изванредног спортског држања које је у овој трци испољио Павле Меламед, публика га је поздравила веома бурно.