Otadžbina
ШЕТЊА ПО ОВЛАЦИМА
619
запали лопту. Треба је што пре избећи и сићи Или из далека угледају путници какав високи брег о који ће лупити ако и дал>е настави пут ; иснред 1бих је непријател>ско земљиште ; или још море, страшно море. .. У свима тим и гаквим случајима ваља што пре силазити и дочепати се земље па ма доле и лупили. — Једног дана аеронаут Глезир и његов друг Коревел беху се дуго задржали изнад облака. Они сиђоше кроз тамни слој који им сакриваше земљу. „Шта је то ?" повиче Кокевел који беше угледао обаиу канала Ла Манша. «Ја превидох своја посматрања вели научењак и погледам преко ограде; учини ми се као да је море испод нас. Онда Кокевел повиче из нова «Не смемо губигн ни тренут, морамо одма сићи. Осгавите ваше инструменте !* Обојица почеше да се спремају за силазак или макар за падање са ужасном брзином са висине од 3000 метара. Кад су сишли и лупили о земљу сви се инструменти поразбијаше но они срећно осташе здрави. Пали су баш на саму обалу канала. Пајважнија ствар код силажења јесте терет. Кад путници имају терета они силазе, кад га немају они падају. Тешко ономе ко није умео раснолагати својим торетом, који га је дугим бављењем или честим пењањем са свим истрошио. — Рецнмо да су наши нутници које смо на целом путу пратили по небу и кроз облаке, сачували терете колико им треба и могу да сиђу са свим правилно и онде куд онп оће. Да видимо шта они раде кад силазе Већ је лопта почела и сама у неколико и врло лагано да силази , кад би хтели да спрече силазак њен, ваљало би да баце нешто терета , али они баш оће да сиђу. Ако оће да убрзају силазак ваља да отворе вснтилј Аеронаут повуче са узпцу што долази од вентила ; један прамен гаса изађе из лопте а у\>е ваздух. Чим се пусти узица. вентил се сам затвори. Ваља имати на уму да у почетку не треба много испуштати гаса, јер треба знати