Otadžbina

620 ШЕТЊА ПО ОБЛАЦИМА да силазак један пут отпочет бива све бржи и бржи. То се види одма на живи у барометру. У исти мах и онај барјачпћ од свиле окрене крајеве у висину; кад лонта силози онда као да дува ветар оздо на више. Даље лопта, која се све више надимала што су путници ишли на всћу висину, усљед шпреља гаса , сад се све више збира у колико иде ближе зем.љи. Ма да лопта није тако рећи изгубила гаса, кад дође при земљи она изгледл полу празна јер се тако збере У колико лопта више силази у толико је притисак на гас у лопти већи и у толико је његова запремипа мања. — Уз то још је и топлије јер се термометар пење. Путници прођу и кроз последњи слој облака и угледају зем.ву. Али не треба сићи са свим нагло; лопта се већ зауктала и ваља је задржати да не би путници лупили о земљу. Задржавање је најзгодније на висини од 500 до 600 метара и онда треба избацити терета. Чимсетерет збаци одма лопта спорије силази.... Ако се то изврши како треба онда се лопта на висини од 300 метара спушта са свим умерено и путници не треба да се боје да ће лунити о земљу. Ветар који обично дува носи лопту на врло малој висини од земље а путници за то време бирају место на које ће да се спусте. — Ако су на путу дрва , ваља их прећи.... ако се види на близу село , и њега вал>а прећи ; зидови, куће, тороњи све је то опасно за путнике. Кад се прођу све те опасности и дође се на чисту пољану , онда ваља отклопити вентил и пусгити уже које смо видели да су путници понели при поласку. То је уже врло згодно за силазак и први пут га је употребио енглески аеронаута Грин. Оноје дугачко 60 до 80 метара; кад се лопта приближи земљи, онда врх ужета дотакне земљу У колико лопта више силази , у толико све већи део ужета пада на земљу и у толико се терет лопте све више смањује усљед чега наравно и она све спорије силази док најзад корпа са свим полако