Pastir
251
напага ум наш божанствсним учењем; 2.) укрепљуге вољу нашу у добрим и побожним правилима и обрасцима духовнога савршенства; 3.) храии чуства наша накитом и дивним песмама свошм; и 4.) чува и управља духовни наш живот и деттвуГе на цело биће наше светим и божанственим таГнама сношм. 1. ) Света црква, коГу апостол назива стувом и утврђењем истине (I. Тим. 3. 15) а други Богом проевећени мужеви учитељком , кога све обузима, све зна, иоглавита Ге Богом уређена на земљи учионица, где ум наш свакад може наћн истину животворну н спасоносну. Мудраци овога света много су расуђавали о Богу, човеку и о другим предметима. Али шта Ге њихова мудрост ? Каква су њихова суђења ? Она су према Богу кратковидна, промењива, напуњена сумњама и иротивуречностима тако, да ум, не налазећи у њима тврде потпоре, нринуђен 1е чешће, да се повига по сваком ветру1е ли потребно уму, да постигне Бога у његовим бескрашим савршенствима, да постигне одношаГ његов к свету и нарочито к човеку? Ако ли Ге потребно, да сазна ташу ваплоћења Бога сина, ташу искупљења и благотворна следства њена? Хоће ли да зна, шта 1е човек, од куда 1е он и зашто ? Шта Ге био пређе, а шта Ге сада и каква му Ге дужност к Богу, ближњем и себи самом? Жели ли нроникнути у ташу живота на оном свету ? Све ове овако важне и неопходне за нас истине непрестано казуГе и кадра Ге нам казати потпуно само Гедина света црква каша. 2. ) ПодмгфуГући ум наш у његовим потребама света црква руководи и управља вољу нашу. И у овоме обзиру она Ге Гедина верна руководитељка к спасењу. Наша грешна воља жели добра, премда често неистинска; тражи правила тврда, постоГана, ко!а би Ге свагда подржавала у добру, очувала од свакога зла; тражи да има висок и савршен образац, на кош би се угледала, па и помоћна средства, како би му могла подражавати. Но где да нађе